Volkswagen țintește un nou record în 2019. După ce a stabilit noul record absolut la Pikes Peak, compania germană vrea să aibă cea mai rapidă mașină electrică pe circuitul Nürburgring-Nordschleife.
Volkswagen va apela tot la Romain Dumas pentru noul record, adică pilotul francez responsabil de reușita din Colorado. Scopul recordului este de a atrage atenția publicului asupra tehnologiei vehiculelor electrice, o direcție în care Volkswagen a investit deja o sumă considerabilă și va continua investițiile pentru a oferi o gamă completă de vehicule electrice.
Citește și…
Accidentele rutiere: pierderi enorme pentru statul român
VIDEO: Ce scrie pe airbag-urile Dacia
Mick Schumacher a semnat cu Ferrari
De ce șoselele nu crapă de frig în țările dezvoltate
Ce mașină conduce Cristi Borcea după ce a a ieșit din închisoare
Record mondial: cum arată cea mai lungă mașină construită vreodată
Românii nu învață pentru examenul auto
VIDEO: Șoferul unui Logan plătește scump o depășire prin dreapta
Volkswagen țintește doborârea recordului cu ID. R, un model 100% electric, echipat cu două motoare, care dezvoltă un total de 680 CP și are o masă de sub 1.100 de kilograme cu tot cu pilot. Începând cu această primăvară, Volkswagen va demara testele cu ID. R pe diferite circuite din Europa înainte de a-l duce pe acest model pe Nürburgring-Nordschleife pentru tentativa de doborâre a recordului.
Actualul record pentru vehicule electrice la Nürburgring-Nordschleife este de 6 minute, 45 de secunde și 90 de zecimi. A fost realizat de cei de la NIO în modelul EP9, condus de pilotul britanic Peter Dumbreck. Pentru a realiza acest obiectiv, Dumbreck a avut o viteză medie de 185 km/h pe Nordschleife, ceea ce este impresionant în sine pe circuitul supranumit ‘Iadul Verde’.
Nürburgring Nordschleife este cel mai solicitant circuit din lume, dar francezul care a devenit primul pilot care sparge bariera celor opt minute la Pikes Peak este încrezător în șansele sale. Tot Romain Dumas are patru victorii în cursa de 24 de ore de la Nurburgring, deci putem fi siguri că știe celebrul circuit și când este proaspăt trezit din somn.
Circuitul Nürburgring-Nordschleife a fost inaugurat în 1927 și a fost modificat în repetate rânduri pentru a fi mai sigur pentru cei care merg pe el și pentru spectatori. Nu a mai găzduit o cursă de Formula 1 din 1978, deoarece este prea periculos pentru Marele Circ, dar acesta este locul în care sunt testate sute de mașini noi în fiecare an. Totodată, pe Nurburgring sunt derulate curse din diferite campionate.
În caz că nu știați deja, Nürburgring-Nordschleife are o lungime de 20,832 kilometri, împărțiți pe 75 de viraje. Pe lângă înclinația unor viraje, mai are și secțiuni în urcare și secțiuni de coborâre, ceea ce pune o presiune deosebită pe suspensia oricărui vehicul, pe lângă solicitările aduse sistemului de frânare.