Infiniti, divizia premium a Nissan, traversează o perioadă dificilă în Europa de câțiva ani încoace. Vânzările extrem de dezamăgitoare, care scad drastic de la an la an, i-au convins pe japonezi că nu se mai poate continua așa.
Potrivit unei analize realizate recent de autoactu.com, Infiniti nu pare să mai aibă nicio șansă pe piața europeană. În cei 11 ani de când operează pe aceasta, vânzările japonezilor au scăzut într-un ritm alarmant. Situația devine de-a dreptul dramatică în momentul în care comparăm obiectivul anual cu vânzările reale.
Spre exemplu, odată cu lansarea compactei Q30 în 2015, Infiniti anticipa vânzări de 30.000-40.000 unități pe an în Europa. Era marea speranță a constructorului.
Nu doar că au eșuat să-și atingă obiectivul, dar nici măcar nu s-au apropiat vreodată de el. În 2016, Infiniti a vândut 8.453 de modele Q30 în Europa. Un an mai târziu, numărul unităților a scăzut la 7.617. Cifrele s-au prăbușit complet în 2018, când vânzările au coborât sub 3.000.
Citește și:
Duster 1.3 TCe: cât costă la noi cea mai puternică Dacie din istorie!
Copacii căzuți peste mașini: când și cum pot cere despăgubiri șoferii
Autostrada de Centură prinde contur
Și-a modificat bicicleta ca să prindă 60 km/h, dar poliția nu a fost încântată
Ce se întâmplă dacă torni Coca-Cola în rezervorul mașinii?
Recompensă de 1000 de EURO! Ai văzut această mașină?
Caracatița de parbriz, noua măsură împotriva șoferilor care parchează neregulamentar
Pe termen lung, trebuie luat în calcul și fenomenul Brexit. În lipsa unui acord între Marea Britanie și Uniunea Europeană, este de așteptat ca schimburile comerciale dintre cele două să fie îngreunate considerabil. În consecință, fabrica Nissan din Sunderland, UK, ar putea întâmpina probleme cu producția.
„Retragerea din Europa, care a fost întotdeauna o posibilitate, probabil că se va materializa’, susțineau cei de la autoactu.com la finalul analizei lor, publicată pe 28 ianuarie. Totuși, un purtător de cuvânt al Infiniti a anunțat ulterior că japonezii nu intenționează să renunțe, ci să își schimbe radical strategia: „Intenționăm să rămânem în Europa. Suntem încrezători că vom stabili un nou standard pe segmentul vehiculelor electrice premium‘.
Reprezentanții companiei au anunțat printr-un comunicat că Infiniti se va repoziționa pe piață ca un brand electric, începând din 2021. Mașinile electrice și hibride ar urma să folosească sistemul e-POWER, dezvoltat de Nissan, care presupune alimentarea bateriei electrice cu ajutorul unui motor pe benzină. Acesta este unicul rol al motorului, eliminând necesitatea de a încărca bateria la priză.
Rămâne de văzut dacă acest plan va da roade, spre deosebire de compacta Q30.
Sursa foto: captură ecran vimeo.com/yourprod