VW Multivan 6.1: Premieră înaintea Salonului de la Geneva

Volkswagen a prezentat noul Multivan cu numai două săptămâni înaintea Salonului auto de la Geneva. Multivan 6.1 aduce ca noutăți sisteme moderne de asistare a conducerii, servicii interconectate, un panou virtual de instrumente și o nouă motorizare diesel de 2,0 litri.

Cele șase generații ale lui „Bulli, cu gama de modele Transporter, Caravelle, Multivan și California, s-au vândut în mai mult de 12 milioane de exemplare. Update-ul celei de a șasea generații a fost prezentat odată cu noul Multivan și include schimbări semnificative pentru ca legendarul Bulli să rămână relevant și în viitor.

Pachetul tehnologic al noului Multivan include sisteme moderne de asistare a conducerii, așa cum este asistentul la vânt lateral, disponibil în standard pe toată gama T6.1. Funcționarea acestuia este posibilă grație noului sistem de direcție electromecanic, care permite intervenția activă în comanda direcției. De asemenea, acesta permite implementarea asistentului activ de bandă, dar și sistemul de parcare automată.

Citește și:

Șoferii bucureșteni vor plăti impozite mai mari, începând din 2020

Uber este disponibil acum într-un nou oraș din România

Cum se acordă stelele Michelin în Ghidul Verde pentru România

Un șofer român și-a distrus roțile într-o groapă, iar autoritățile chiar îl vor despăgubi

Schimbări la polițele RCA

 

Sistemul Trail Assist preia toate deciziile complicate pe care șoferul trebuie să le ia la deplasarea în marșarier cu o remorcă atașată. Șoferul pur și simplu setează unghiul de marșarier pentru remorcă, utilizând butonul rotativ pentru reglarea oglinzii retrovizoare exterioare – care devine joystick – și ecranul din cockpit.

Trailer Assist reprezintă o fuziune între Park Assist, servodirecția electromecanică și camera pentru marșarier Rear View (care detectează unghiul de articulare al barei de tractare a remorcii). Gama noilor sisteme este suplimentată de afișarea semnelor de circulație prin camera frontală.

În interior găsim un nou panou de instrumente Digital Cockpit cu ecran de 10,25 inchi (standard pe echiparea Highline) și a treia generație a sistemului de infotainment interconectat MIB3, care poate avea ecran tactil cu diagonala de 8,0 inchi sau 9,2 inchi. Acesta este conectat permanent, grație SIM-ului integrat eSIM.

La lansarea pe piață, T6.1 cu tracțiune față va fi echipat cu motoare diesel de 2,0 l, toate îndeplinind  standardul de emisii Euro-6d-TEMP-EVAP. Noul motor de bază livrează o putere de 66 kW/90 CP, mai ridicată decât înainte (putere anterioară era 62 kW/84 CP). La nivelul de putere următor, motorul 2.0 TDI dezvoltă acum 81 kW/110 CP; el înlocuiește unitățile anterioare de 75 kW/102 CP și 84 kW/114 CP.

Motoarele 2.0 TDI preluate de la modele anterioare sunt cele de 110 kW/150 CP și 2.0 TDI Biturbo de 146 kW/199 CP. Ca echipare opțională, motorul TDI de 150 CP poate fi comandat cu cutie de viteze cu ambreiaj dublu (DSG) și tracțiune integrală 4MOTION. Versiunea de top de 199 CP este echipată standard cu DSG (opțional cu 4MOTION).

T6.1 va fi oferit și ca autovehicul cu zero emisii, pe baza unui parteneriat cu ABT. Cu o putere de 82 kW/112 CP și o baterie cu capacitatea de 38,8 kWh sau 77,6 kWh, sunt posibile autonomii de peste 400 km (NEDC) – autovehiculul fiind astfel ideal pentru utilizare în traficul urban.

Adaugă un comentariu