Porsche a decis să intre pe o nouă nișă, cea a SUV-urilor coupe. Cayenne Coupe este produsul ales de marca din Zuffenhausen pentru noua versiune de caroserie a celei de-a treia generații a lui Cayenne.
După cum era deja evident, Cayenne Coupe este bazat pe platforma tehnică a lui Cayenne, însă are un plafon ușor plonjat și coborât cu doi centimetri față de modelul standard. În plus, parbrizul este mai mic, montanții săi sunt mai subțiri, iar plafonul panoramic este standard. Cei care nu sunt atrași de așa ceva pot să comande în premieră în această gamă un plafon din fibră de carbon.
Citește și:
Parcarea laterală este reinventată prin acest truc
Diferența dintre a frâna CU ABS și FĂRĂ ABS
Examen auto – Cum obții permisul de conducere, pentru fiecare categorie în parte
O Dacia mătură tot ce îi stă în cale
ABS, TSI, ESP – Ce înseamnă aceste prescurtări
Cayenne Coupe iese în evidență prin faptul că este oferit cu două eleroane, dintre care unul este activ. În funcție de viteza abordată, odată ce ai trecut de 90 km/h va fi extins cel de-al doilea eleron al lui Cayenne Coupe. Acesta este amplasat pe capacul hayonului, pe când primul eleron este montat deasupra lunetei.
Pentru că Porsche a renunțat la motoarele diesel, noul Cayenne Coupe este oferit la momentul debutului pe piață doar în compania propulsoarelor alimentate cu benzină. Versiunea de bază are un 3.0 V6 de 340 CP, capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5.9 secunde cu pachetul Sport Chrono și cu pachetele opționale de reducere a masei totale. Cuplul maxim este de 450 Nm, iar viteza maximă este de 243 km/h.
Fratele său mai puternic are un V8 de 4.0 litri, de 550 de cai-putere, care îl poate propulsa pe Porsche Cayenne Coupe de la 0 la 100 km/h în 3.9 secunde. Mai lent decât un Tesla Model X P100D, dar cei 770 Nm din dotare vor aduce zâmbetul pe buzele oricărui șofer și chiar și pe fețele pasagerilor care nu au rău de mișcare. Viteza maximă a acestuia este de 286 km/h.
Ambele versiuni de motorizare din gama Cayenne Coupe au o transmisie PDK cu opt trepte și două ambreiaje în standard, precum și tracțiune integrală. Cel mai probabil, nemții vor oferi ulterior și o versiune hibridă a lui Cayenne Coupe.
Interiorul are doar patru locuri și prezintă o ambianță familiară celor care s-au urcat până acum în actuala generație a lui Cayenne, precum și într-un Porsche de fabricație recentă.
Noul Porsche Cayenne Coupe va avea listele de comenzi deschise începând cu luna mai a anului curent. Știm deja că prețul său de pornire va fi de 83.710 euro pe piața din Germania.