Volvo anunță un nou sistem de siguranță activă, ce va fi implementat pe viitoarele sale mașini. Șoferii care au consumat alcool înainte de a se urca la volan vor fi identificați de camerele video și de senzorii montați în habitaclu, iar mașina va lua automat decizia de a parca singură, pentru a evita accidente.
Recunoașterea șoferilor care au consumat alcool înainte de a se urca la volan va fi posibilă grație unor camere video și a unor senzori instalați în habitaclul mașinii. Monitorizând comportamentul conducătorului, sistemul tehnologic va deduce dacă acesta este sau nu apt pentru a circula pe drumuri publice.
Spre exemplu, dacă șoferul ține ochii închiși o lungă perioadă de timp, sistemul va trage semnalul de alarmă și va îndrepta automat mașina către cel mai apropiat loc de parcare. Același lucru se va întâmpla dacă privirea șoferului nu este îndreptată către drum, dacă acesta dovedește un timp de reacție prea mare sau dacă virează haotic și nejustificat.
Practic, noua aparatură nu se limitează la oprirea șoferilor în stare de ebrietate, ci și a acelora obosiți sau cu capacitate de concentrare redusă. În general, sunt luați în vizor toți șoferii care reprezintă un pericol pentru siguranța celorlalți participanți la trafic.
Deși extrem de util și conceput cu cele mai bune intenții, această tehnologie ridică automat unele semne de întrebare de natură etică. Este în regulă ca fiecare mișcare a șoferului să fie urmărită și înregistrată? Nu cumva este încălcat dreptul la intimitate? Au angajații Volvo dreptul de a stoca și analiza imaginile respective?
Volvo: Datele nu vor fi culese fără consimțământ
Oficialii constructorului suedez au comentat deja pe marginea acestui subiect, într-un e-mail adresat publicației The Verge: „Prin intermediul acestor camere, Volvo țintește să colecteze date doar pentru a-și face mașinile mai sigure și numai datele necesare sistemelor. Camerele nu vor înregistra clipuri video, iar datele nu vor fi culese fără consimțământul utilizatorului’.
Citește și:
Parcarea laterală este reinventată prin acest truc
Diferența dintre a frâna CU ABS și FĂRĂ ABS
Examen auto – Cum obții permisul de conducere, pentru fiecare categorie în parte
O Dacia mătură tot ce îi stă în cale
ABS, TSI, ESP – Ce înseamnă aceste prescurtări
Sistemul anunțat de Volvo va intra în dotarea noilor mașini dezvoltate pe platforma SPA2, la începutul anilor 2020. Măsura face parte din strategia Vision 2020, unul dintre cele mai ambițioase proiecte de siguranță din întreaga industrie auto. Acest plan pe termen lung țintește să reducă la zero numărul victimelor din mașinile Volvo. „Protejarea și îngrijirea oamenilor este esența filosofiei Volvo Cars, iar acesta este planul nostru de a salva vieți’, susțin reprezentanții Volvo într-un comunicat oficial.
Altă hotărâre anunțată în cadrul Vision 2020 este limitarea vitezei maxime a tuturor noilor mașini Volvo la 180 km/h, începând din anul 2020.
Sursa foto: pexels.com