Desenul caroseriei noului A1 face trimiteri catre un coupe, avand in vedere forma acoperisului, pozitia stalpului C, dar si pasajele rotilor. Audi A1 are o lungime de 3,95 metri, o latime de 1,74 metri, in timp ce ampatamentul masoara 2,47 metri. Greutatea totala a caroseriei este de 1.045 kg.
Audi A1 dispune de un sasiu agil, cu setari sport, gratie unei distributii optime a maselor, dar si datorita directiei incisive. Standard, Audi A1 beneficiaza de sistem ESP cu diferential electronic blocabil. Coficientul de aerodinamicitate este de 0,32, cel mai bun din clasa sa.
Vizavi de interior, Audi spune ca este spatios si aerisit si ca instumentele de bord sunt inspirate din industria aviatica. Tot aici, constructorul vorbeste despre numeroase de culori pentru care se poate opta la alegerea interiorului. In plus, intalnim aici numeroase instrumente care au la baza tehnologia LED, cum ar fi luminile de interior, luminile pentru citit, cele pentru picioare, sau cele de la parasolar.
La capitolul multimedia, Audi vorbeste despre mai multe sisteme, care in functie de versiune, ofera monitor color integrat de 6,5 inci, cititor SDHC, mufa AUX, sistem de navigatie MMI 3D cu hard intern de 60 Gb etc.
Oferta de materiale si culori este vasta pentru noul A1. Clientii vor putea comanda si combinatii intre materiale si culori, sau mai simplu, interiorul de culoare neagra. Tot aici, constructorul tine sa mentioneze si calitatea materialelor si a finisarilor.
Capacitatea portbagajului este de 267 litri, dar poate fi extinsa la 920 litri. Audi A1 dispune standard de podea dubla a portbagajului, sau, optional, de un sistem de cutii pentru depozitare.
Ca si motorizari, noul A1 va beneficia de patru propulsoare, doua diesel TDI si doua alimentate cu benzina TFSI, cu puteri cuprinse intre 86 si 122 CP si valori de consum intre 3,8 si 5,4 litri la 100 km. Toate motorizarile sunt dotate cu sistem de recuperare a energiei la franare si sistem start-stop.
Motorul 1.2 TFSI dispune de circuit de racire separat pentru blocul motor si pompa de apa electrica, care contribuie la reducerea consumului de combustibil. Motorul furnizeaza 86 CP si 160 Nm/1.500-3.500 rpm. Acesta este cuplat la o cutie de viteze manuala cu cinci trepte si poate impinge modelul A1 pana la 100 km/h in 12,1 secunde si pana o viteza maxima de 179 km/h. Consumul mediu este de 5,1 l/100 km/h si emite 119 g CO2 pe kilometru.
Motorul 1.4 TFSI ofera 122 CP si 200 Nm/1.500-4.000 rpm si este cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte (0-100 km/h in 9,2 secunde). Optional, motorul 1.4 TFSI poate fi cuplat la o cutie S tronic cu sapte trepte (0-100 km/h in 9,1 secunde). Viteza maxima este de 200 km/h, iar consumul de combustibil este de 5,1 in cazul cutiei S tronic si de 5,4 in cazul celei manuale.
La capitolul diesel vorbim despre motorul 1.6 TDI, in doua versiuni de putere: 90 si 105 CP. In primul caz, cuplul maxim este de 230 Nm/1.500-2.500 rpm, iar consumul mediu este de 3,8 l/100 km. Cutia de viteze este manuala cu cinci trepte. Cu TDI-ul de 90 CP Audi A1 ajunge la o viteza maxima de 179 km/h si accelereaza pana la 100 km/h in 12,2 secunde.
In al doilea caz, Audi A1 1.6 TDI dezvolta 105 CP si 250 Nm/1.500-2.500 rpm si dispune de aceeasi cutie de viteze. Viteza maxima in acest caz este de 187 km/h, iar acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in 10,8 secunde. Consumul mediu este de 3,9 l/100 km.
Audi A1 propune un computer de bord inteligent, care ofera informatii despre momentul optim al schimbarii treptelor de viteza, sau despre consumul de combustibil, in functie de consumatori: clima, dezaburire etc.
Audi A1 vine standard cu airbaguri frontale, laterale pozitionate in tetierele din fata si doua airbaguri pentru cap. Tot la capitolul siguranta putem vorbi si despre spoilerele gandite special pentru reducerea ranilor in caz de impact cu pietonii.
Pretul de pornire pentru Audi A1 este de aproximativ 16.000 euro.