Dacia a investit 250 de milioane de euro pentru retehnologizarea partiala a uzinei de la Mioveni, in vederea lansarii fluxului de productie al noilor generatii Logan si Sandero.
In toate departamentele au fost implementate dispozitive si instalatii industriale noi, insa aparitia robotilor nu a dus la concedierea niciunuia dintre cei 15.000 de angajati ai uzinei, acestia primind alte functii in cadrul fabricii.
Compusă din patru mari departamente, Presaj, Caroserie, Vopsitorie şi Montaj, Uzina Vehicule Dacia asigură activitatea de producţie a modelelor din gama Dacia: Logan, Sandero, Sandero Stepway, Duster şi Logan MCV cu ajutorul a peste 8.000 de salariaţi. Cadenţa zilnică a uzinei este de 1.390 de vehicule.
Clădirea în care se desfăşoară activitatea de Presaj a fost extinsă pentru a putea adăposti o linie nouă de prese. În plus, a fost instalată o nouă linie de decupare a tablei în flanuri (bucăţile de tablă care sunt ulterior ambutisate/presate şi transformate în piese de caroserie). În departamentul Caroserie a fost creat un flux nou de producţie pentru asamblarea caroseriilor noilor modele. O noutate o reprezintă apariţia unor roboţi de sudură şi a unor dispozitive flip-flap care ajută la sudura cadrului lateral. în plus, pentru a putea construi acest nou flux, linia de feraj, pe care se asamblează părţile mobile ale caroseriei, a fost reamplasată în mijlocul departamentului.
În Montaj au fost realizate lucrări de modificare a instalaţiilor existente pentru adaptarea lor la fabricarea noilor modele şi au fost instalaţi roboţi pentru optimizarea procesului de fabricaţie şi creşterea calităţii operaţiilor: montarea de roboţi pentru aplicarea masticului sub caroserie cu ajutorul cărora calitatea procesului a crescut şi sunt eliminate pierderile de mastic; modificarea conveiorului (banda rulantă) prin aducerea sa la sol şi amplasarea de covoare rulante în posturile de montaj.
Începând de anul acesta un nou motor turbo pe benzină a intrat în producţie la Uzina Mecanica şi şasiuri Dacia: H4Bt, cunoscut sub numele comercial Energy TCe 90. Pentru producţia acestui nou motor a fost inaugurat un nou departament, organizat în trei ateliere (asamblarea motoarelor, uzinare cartere cilindri şi mentenanţă). Piesele integrate în noul propulsor (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt turnate şi uzinate în cadrul UMCD. Linia de fabricaţie a noului departament va fi adaptată până la sfârşitul anului pentru o capacitate de 450.000 de unităţi pe an. Până în prezent au fost produse circa 12.000 de motoare H4Bt . Uzina Mecanica şi şasiuri Dacia este prima uzină din cadrul Grupului Renault care produce acest motor.
Atelierul turnătorie produce piese turnate din aliaje de aluminiu pentru cutiile de viteze şi motoarele fabricate la Dacia, dar şi pentru alte uzine Renault din Europa, America de Sud şi Asia. Producţia a crescut de la 1.000 de tone în 2001, la 3.600 de tone în 2005, 7.300 de tone în 2007, 9.500 de tone în 2009 şi 13.500 de tone în 2011.
În plus, faţă de aceste proiecte, în acest an este prevăzută creşterea capacităţii de producţie pentru cutiile de viteze TL cu 30% (de la 5.000 de cutii de viteze la 7.500 pe săptămână). Cutia de viteze TL este o cutie manuală de ultimă generaţie, prima cutie de viteze comună a Alianţei Renault Nissan (6 rapoarte, cuplu de până la 240 Nm, adaptată motoarelor pe benzină de 1.8l şi 2l şi diesel de 1.5l).