Lacrimi în ochii pasionaților: era motoarelor aspirate se apropie de sfârșit

În prezent, mai mulți producători și-au dedicat resursele pentru a electrifica gama de motoare, dar până acum, cilindreea propulsoarelor a scăzut, iar puterea a fost crescută cu ajutorul inducției forțate. Totul a fost realizat pentru a respecta cele mai noi norme de emisii, dar pasionații sunt de părere că nimic nu se poate compara cu răspunsul prompt al motoarelor aspirate.

Comunitatea online DriveTrive a alcătuit o listă a celor mai spectaculoase mașini care încă au sub capotă un propulsor aspirat.

Chiar dacă Mazda MX-5 și Toyota GT86 sunt menționate în video ca fiind unele dintre cele mai spectaculoase autoturisme sport cu motoare aspirate, nu au reușit să intre în lista finală a mașinilor cu adevărat speciale.

Citește și:

Dacă îți vinzi mașina, autoritățile îți vor înapoia o parte din banii plătiți pe rovinietă

Restituirea taxelor auto – Ministrul Finanțelor anunță un nou termen

Pericolele utilizării telefonului la volan explicate de Adrian Grigore

Călătorie virtuală în timp – Cum arăta o plimbare cu mașina prin București în 1993

Autostrada Soarelui arată ca după bombardament! „Dacă era motociclist, își pierdea viața

Depășire extrem de periculoasă, filmată cu camera de bord – „Alooo, poliţia, unde sunteţi?

Căruță scăpată de sub control, în Bacău! Caii galopează pe cont propriu, pe șosea

 

Lista oficială începe cu Ford Mustang. Fanii adevărați știu că acest model este disponibil în variantele EcoBoost și Shelby GT500, iar ambele utilizează inducție forțată. Însă, modelul care face subiectul discuției este Mustang GT, care încă dispune de un propulsor V8 aspirat.

Discuția continuă cu Lexus LC. Modelul japonez poate fi comandat în două variante. Clienții pot alege un propulsor V6 hibrid, sau un V8. Acesta din urmă este unul dintre cele mai reușite motoare de acest tip de pe piață.

Era evident că lista nu era completă fără un Porsche. Propulsorul aspirat a fost păstrat de inginerii germani pentru versiunea 911 GT3. Motorul boxer cu șase cilindri este amplasat în spate și produce o putere maximă de 500 CP în cazul versiunii standard și 520 CP în cazul versiunii RS.

Grupul Volkswagen se laudă cu propulsorul V10 de sub capota lui Audi R8 și a lui Lamboghini Huracan, dar vedeta acestora este reprezentată de Aventador SVJ, ce utilizează un propulsor V12 aspirat cu 770 CP. Tot în liga motoarelor V12 și-a mai facut loc pe listă și Ferrari 812 Superfast și încă nelansatul Aston Martin Valkyrie.

Adaugă un comentariu