Reprezentanții serviciului Clever Taxi susțin că noua Lege a Taximetriei nu le va afecta în niciun fel activitatea, deoarece aceștia nu lucrează decât cu transportatori autorizați. Totuși, în cazul în care șoferii săi sunt sancționați abuziv, conducerea Clever are câteva recomandări pentru ei.
Joi, 16 mai, au intrat în vigoare măsurile Ordonanței de Urgență pentru modificarea Legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi. Noua versiune a actului normativ permite amendarea pe loc a șoferilor ce transportă contra cost pasageri, fără a avea autorizație în acest sens. Sancțiunea contravențională este cuprinsă între 1.000 și 5.000 de lei, iar polițiștii pot chiar confisca plăcuțele de înmatriculare ale mașinii respective pe o perioadă de 6 luni.
În lipsa unui cadru legal clar definit pentru serviciile de ridesharing, noua lege poate pune probleme serioase șoferilor de Uber sau Bolt (fostul Taxify). În schimb, oficialii Clever Taxi susțin că aplicația lor va funcționa ca întotdeauna, deoarece nu operează decât cu șoferi autorizați.
„Noile reglementări nu influențează modul în care operăm și ne desfășurăm activitatea pe piața din România. Aplicația mobilă Clever funcționează exclusiv în colaborare cu șoferi autorizați, fie că sunt șoferi de taxi sau șoferi în regim rent a car, oferind pasagerilor acces simplu și rapid la cele mai bune variante de transport disponibile, respectând parametrii legislației în vigoare. Suntem în discuții constante cu Guvernul despre necesitatea reglementării transportului alternativ, ca soluție complementară de transport și care are nevoie de reglementare specifică‘, a declarat un purtător de cuvânt al Clever Taxi, citat de start-up.ro.
De asemenea, reprezentanții companiei se arată dornici să contribuie la conturarea cadrului legal pentru transport în regim de ridesharing. O ordonanță în acest sens era așteptată încă din luna aprilie, dar Guvernul nu a luat nicio decizie deocamdată: „În acest moment, așteptăm ca reprezentanții Guvernului să pună în dezbatere publică proiectul de ordonanță de urgență dedicat aplicațiilor de transport alternativ din România. Clever va avea în continuare deschidere față de autorități și un rol activ în acest proces. Dorim să oferim toate datele și informațiile necesare pentru dezvoltarea unui cadru legal benefic atât pentru șoferi și stat, dar mai ales pentru pasageri. […] Sperăm ca noua reglementare să fie adoptată în cel mai scurt timp pentru a elimina orice stare de incertitudine care planează atât asupra pasagerilor, cât și asupra șoferilor. Milioane de pasageri se bazează zilnic pe activitatea aplicațiilor de mobilitate urbană‘.
Mesajul Clever Taxi pentru șoferii care ar putea fi amendați
Citește și:
Un șofer băut a leșinat în timp ce sufla în etilotest, pe autostrada A3
Cele mai bune sisteme de infotainment din industria auto, potrivit șoferilor
Șoferii moldoveni prinși băuți la volan trebuie să spele cadavre la morgă
Mesajul dur al unei agente de poliție, grav accidentată la datorie
Cel mai rapid SUV pe gheață
Utilaje Lamborghini de 200.000 de Euro, furate dintr-o fabrică din România
Ora de Educație Rutieră la Liceu: Zece instituții au fost vizitate în prima fază a proiectului
Conducerea companiei are și un mesaj pentru șoferii săi care ar putea fi sancționați în baza noii Legi a Taximetriei: „Suntem alături de toți șoferii colaboratori Clever și le oferim acestora sprijin total, atât juridic, cât și financiar, în cazul unor sancțiuni abuzive. Încurajăm toți șoferii să intre în legătură directă cu noi dacă întâmpină astfel de probleme‘.
Și reprezentanții Bolt au comentat pe marginea noii legi adoptate: „Vrem să vă asigurăm că activitatea Bolt continuă în București, Cluj-Napoca și Timișoara. De asemenea, le oferim șoferilor parteneri sprijin financiar și juridic. Alegând să călătoriți cu noi, arătați că susțineți o nouă legislație, care să le permită pasagerilor să aibă parte de un transport urban modern, accesibil și fiabil‘.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a confirmat faptul că serviciile de transport în regim de ridesharing vor continua să funcționeze ca până acum, deoarece activitatea acestora nu poate fi catalogată drept piraterie.
Sursa: start-up.ro / Sursa foto: Petar Milošević, via Wikimedia Commons