Nu sunt putini cei care pleaca in aceasta vara cu masina intr-o calatorie lunga, fie prin tara, fie prin strainatate. Si daca va pasa de siguranta dumneavoastra si a familiei dumneavoastra, daca nu vreti sa aveti surprize neplacute la drum intins, este bine sa fiti precaut. O vacanta sau o alt destinatie distractiva este aproape aici – trebuie doar să ajungeti acolo. Toata lumea e nerabdatoare sa plece. Toata familia este gata. Dar masina este pregatita?
Inainte de a va deplasa pe acel traseu epic pe care il aveti in gand de ceva timp, este bine sa stiti ca exista cateva fluide pentru vehicule pe care ar trebui să le verificati mai intai, conform AutoAtu. De fapt, ar trebui să verificati regulat aceste lichide, cu exceptia cazului in care efectuati deja intretinerea obisnuita (sau daca altcineva este inscarcinat cu aceste sarcini de intretinere) a autovehicul.
Iata care sunt cele cinci fluide esentiale pentru a fi verificate inainte de a pleca drumul:
Uleiul de motor
Am enumerat acest lucru mai intai pentru ca este cel mai important. Daca ar trebui sa verificati doar un fluid inainte de a pleca, ar trebui sa fie uleiul. Trageti joja de ulei si stergeti-o cu o carpa curata. Reintroduceti joja si verificati nivelul uleiului de motor din recipient. Daca e intre semnele joase si cele inalte, este bine sa plecati la drum, deoarece nu vor fi probleme cu uleiul de motor pe timpul calatoriei.. Daca nu, adaugati cantitatea necesara, pentru ca nivelul uleiului sa se afle intre parametrii normali. In timpul calatoriei dumneavoastra, este bine sa verificati si sa fiti atent la senzorul luminii slabe de presiune a uleiului din bord. Daca se intampla sa se aprinda in timpul conducerii masinii, trageti pe dreapta fara a bloca traficul si verificati nivelul uleiului de motor. Pastrati intotdeauna un litru sau doi de ulei in portbagaj, pentru ca in cazul in care trebuie sa completati ulei, sa aveti de unde sa luati. Daca nu reusiti sa verificati in mod regulat uleiul si presiunea devine prea mica, motorul va v-a informa.
Lichidul de frana
In timpul calatoriei dumneavoastra, mașina va face sute poate chiar mii de kilometri, deoarece mai mult ca sigur distanta pana la destinatie va fi lunga, asadar va vor fi situatii cand va trebui sa opriti de sute (posibil mii) de ori. Daca lichidul de frana este scazut, atunci exista posibilitatea ca sistemul dumneavoastra de franare sa nu aiba suficienta putere hidraulica pentru a actiona etrierele, ceea ce, la randul sau, influenteaza contactul pedala-rotor. Verificati cilindrul principal al lichidului de frana – de obicei, exista indicatoare de nivel in exterior. De asemenea, se recomanda „sangerarea” sistemului pentru a elimina buzunarele de aer din liniile de frana.
Lichidul de racire
Nimic nu incetineste un drum mai rapid decat un motor supraincalzit. Nivelul lichidului de racire necorespunzator este un factor major vinovat in aceasta privinta. Exista doua modalitati de verificare a nivelului lichidului de racire. Prima metoda este direct in radiator. Odata ce motorul masinii s-a racit (cateva ore de la ultima functionare), opriti capacul radiatorului. Ar trebui sa vedeti nivelul lichidului in partea superioara. In caz contrar, adaugati lent lichidul de racire pana la topire. Cea de-a doua cale este prin rezervorul de lichid de racire al masinii. Acest rezervor din plastic este situat in apropierea radiatorului, cu un furtun ce leaga cele doua componente. Rezervorul de depasire trebuie sa fie intre nivelele „minime” si „maxim”.
Lichidul de transmisie
Acest lucru este trecut cu vederea, desi nu ar trebui. Responsabil pentru mentinerea fara probleme a transmisiei autovehiculului este lichidul de transmisie, el trebuie sa fie verificat intr-un mod foarte asemanator cu uleiul de motor – cu o joja. Diferenta este ca trebuie sa verificati lichidul de transmisie cu motorul in functiune. Asigurati-va ca lichidul nu este prea murdar si asigurati-va ca nu are miros usor „ars”. Daca ceva ar parea suspicios, poate ca este timpul sa inlocuiti lichidul.
Lichidul de servodirectie
In zilele bune, nu trebuia sa va faceti griji in legatura cu acest lucru. Nu multe masini au servodirectie. Astazi, aproape orice masină de pe sosea o are. Si cand va merge, veti sti imediat. Nimeni nu doreste sa-si petreaca drumul de trecere prin fiecare tur, incingandu-se cu o prindere supraumana doar pentru a face o simpla miscare spre stanga. Verificati, astfel, rezervorul de lichid pentru servodirectie inainte de a pleca. Sistemul de servodirectie al masinii este „inchis” (similar sistemului de franare), astfel incat nivelurile scazute probabil indica o scurgere. Verificați imediat.
Cu această mana de fluide ce sunt necesare pentru a fi verificate inainte de a face o calatorie, veți putea sa va imbarcati la drumul cu incredere. Si daca ati terminat nevoia de a va repara masina, este bine sa va gasiti un dealer bun de la care sa va achizitionati aceste produse necesare functionabilitatii oricarui vehicul.
Nu uitati totusi sa aveti in calcul si verificarea urmatoarelor
– Amortizoarele;
– Sistemul franare;
– Sistemul de iluminare;
– Anvelope.
Atunci cand masina este pusa la punct, si toate necesarele sunt verificare, si dotate cu rezerve, nu exista griji si ganduri negative cu privire la „daca se strica masina cand plecam la drum?”. Asadar faceti o verificare si o diagnoza inainte de a incepe calatoria, pentru a putea conduce linistit si impacat ca totul este in buna stare de functionare si astfel va veti bucura linistit de vacanta.