Kia Sportage 1.6 T-GDI AWD 7DCT – Refresh pentru bestseller

Coreenii au actualizat recent SUV-ul compact, Kia Sportage. Iată noutățile și primele impresii de conducere cu motorizarea turbo pe benzină de 177 CP.

Sportage este cel mai popular model Kia în România, de departe – în primul semestru al anului, aproape două treimi din vânzările mărcii coreene s-au datorat SUV-ului compact. Succesul său se bazează pe calități solide, între care dotarea bogată, prețul competitiv și o garanție fără egal în industrie, de 7 ani. Odată cu faceliftul, Sportage a primit un pachet tehnologic actualizat, care-l aduce în rând cu cele mai noi modele lansate pe piață. Printre noutăți, două noi motorizări diesel, dintre care una de tip mild-hybrid, filtre de particule pentru motorizările pe benzină, precum și noi sisteme de infotainment și asistenți de conducere. Am experimentat noul Sportage la volanul motorizării 1.6 T-GDi de 177 CP, configurată împreună cu transmisia cu dublu ambreiaj 7DCT.

În această configurație, Sportage își justifică pe deplin denumirea, oferind prestații dinamice foarte bune. Sprinturile, în special, sunt fulminante, chiar dacă valoarea de 9,1 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h nu este în măsură să impresioneze. Unitatea turbo iubește turațiile, iar în apropierea zonei roșii a turometrului sunetul devine incitant. Cutia de viteze cu dublu ambreiaj avansează rapid printre cele șapte rapoarte și nu interferează aproape deloc cu tempoul stabilit de apăsarea pedalei de accelerație.

Citește și:

Un șofer băut a leșinat în timp ce sufla în etilotest, pe autostrada A3

Cele mai bune sisteme de infotainment din industria auto, potrivit șoferilor

Șoferii moldoveni prinși băuți la volan trebuie să spele cadavre la morgă

Mesajul dur al unei agente de poliție, grav accidentată la datorie

Cel mai rapid SUV pe gheață

Utilaje Lamborghini de 200.000 de Euro, furate dintr-o fabrică din România

Ora de Educație Rutieră la Liceu: Zece instituții au fost vizitate în prima fază a proiectului

 

Direcția lui Sportage se potrivește foarte bine acestui dinamism, cu un reglaj incisiv, chiar dacă nivelul de asistare face mai puțin perceptibil feedback-ul. Totuși, în viraje, caroseria are tendința de a se înclina, cu toate că suspensia este reglată destul de ferm. Nu am observat însă probleme de stabilitate.

Reglajul ferm al suspensiei poate să-i deranjeze pe cei cu spate sensibil la trecerea peste denivelările scurte, însă Sportage compensează prin insonorizarea bună a habitaclului.

Verdict

Sportage a primit mai multă tehnologie și o imagine proaspătă. Cu motorizarea turbo pe benzină de 177 CP se joacă sportiv, dar suspensia este prea fermă.

Adaugă un comentariu