Nissan a anunțat că bateriile modelului electric Leaf au o durată de viață mai mare cu 10-12 ani decât cea a mașinii propriu-zise. Astfel, conducerea constructorului nipon trebuie să găsească soluții pentru a reutiliza aceste acumulatoare într-un mod cât mai eficient.
Pe baza datelor înregistrate de cele 400.000 de unități Nissan Leaf vândute în Europa din 2011 până în prezent, conducerea companiei japoneze a concluzionat că bateria acestui model poate „trăi’ până la 22 de ani. Prin comparație, media de utilizare a autoturismului electric este de 10-12 ani.
Francisco Carranza, Director General al Serviciilor Energetice Renault-Nissan, explică faptul că aceste cifre nu sunt doar o veste bună, ci și o provocare considerabilă: „Va trebui să recuperăm acele baterii‘.
O posibilă destinație a acumulatoarelor este Johan Cryuff Arena, principalul stadion din Amsterdam, al cărui sistem de iluminare deja utilizează 148 de baterii Nissan Leaf – atât vechi, cât și noi.
Citește și:
Un șofer băut a leșinat în timp ce sufla în etilotest, pe autostrada A3
Cele mai bune sisteme de infotainment din industria auto, potrivit șoferilor
Șoferii moldoveni prinși băuți la volan trebuie să spele cadavre la morgă
Mesajul dur al unei agente de poliție, grav accidentată la datorie
Cel mai rapid SUV pe gheață
Utilaje Lamborghini de 200.000 de Euro, furate dintr-o fabrică din România
Ora de Educație Rutieră la Liceu: Zece instituții au fost vizitate în prima fază a proiectului
De asemenea, după ieșirea din circulație a mașinilor, bateriile acestora ar putea fi redirecționate către alimentarea rețelelor energetice ale locuințelor. O strategie similară a fost anunțată în 2017 de către Honda, al cărui încărcător inteligent Honda Power Manager va funcționa bidirecțional: va încărca mașina electrică, dar va gestiona transferul de energie astfel încât autoturismul să alimenteze la rândul lui alte dispozitive conectate la rețea.
Momentan, Nissan nu traversează o perioadă tocmai fericită. Potrivit presei japoneze, oficialii Nissan sunt profund nemulțumiți de statutul constructorului în raport cu ceilalți parteneri strategici, mai ales cu Renault.