Ce trebuie să știi despre Papamobil, mașina cu care Papa Francisc va călători în România

A mai rămas o zi până la sosirea Papei Francisc în România. În perioada 31 mai – 2 iunie, Suveranul Pontif plănuiește să viziteze mai multe orașe, deplasându-se pe șoselele noastre cu celebrul Papamobil. Dar ce este, mai exact, acest Papamobil și de unde a început tradiția?

Papamobilul nu este o mașină anume, ci o denumire generică atribuită neoficial tuturor mașinilor în care liderul spiritual al Bisericii Catolice face apariții publice. După cum probabil ați dedus, termenul provine din contopirea cuvintelor „Papă’ și „automobil’.

Practic, aceasta este varianta modernă a clasicului „sedia gestatoria’, tronul mobil pe care erau transportați liderii Vaticanului cu ocazia evenimentelor publice. Sedia gestatoria era amplasat pe o platformă și cărat de doisprezece slujitori, tradiție la care s-a renunțat abia la finalul anilor ’70.

Primul Papamobil din istorie a fost un Nürburg 460 Pullman Saloon, construit în anii ’30 de Mercedes-Benz, special pentru Papa Pius al XI-lea.

În anii ’60, Papa Ioan al XXIII-lea se deplasa cu ocazia vizitelor oficiale într-un 600 Pullman Landaulet sau într-un 300 SEL.

De-a lungul timpului, alte mașini destinate transportului Suveranului Pontif au fost Fiat Campagnola, SEAT Panda, Jeep Wrangler, Mercedes-Benz Clasa M, Clasa G și un Leyland Constructor modificat.

Totuși, termenul „Papamobil’ s-a consacrat abia în anii 1970, când în fruntea Bisericii Catolice era Ioan Paul al II-lea. Acesta și-a vizitat țara natală – Polonia – într-un vehicul utilitar FSC Star 660, o autospecială pe șasiu de camion.

Începând din 1981, când Ioan Paul al II-lea a fost la un pas de a fi asasinat, cabinele închise ale papamobilelor au fost dotate cu geamuri antiglonț, pentru un plus de siguranță. Chiar și așa, Suveranii Pontifi au efectuat multe vizite cu geamurile coborâte, iar în unele cazuri au călătorit chiar în aer liber, descoperiți complet.

Teoretic, orice mașină are potențialul de a deveni Papamobil într-o bună zi, dacă este albă și dacă este dotată cu o cabină înaltă, de unde liderul spiritual al Bisericii Catolice poate fi văzut de către mulțimea prezentă la eveniment.

Papa Francisc ne va vizita într-un Papamobil românesc

 

Citește și:

Un șofer băut a leșinat în timp ce sufla în etilotest, pe autostrada A3

Cele mai bune sisteme de infotainment din industria auto, potrivit șoferilor

Șoferii moldoveni prinși băuți la volan trebuie să spele cadavre la morgă

Mesajul dur al unei agente de poliție, grav accidentată la datorie

Cel mai rapid SUV pe gheață

Utilaje Lamborghini de 200.000 de Euro, furate dintr-o fabrică din România

Ora de Educație Rutieră la Liceu: Zece instituții au fost vizitate în prima fază a proiectului

 

Merită subliniat faptul că toate Papamobilele trebuie să aibă același număr de înmatriculare: SCV 1. Este un acronim pentru „Status Civitatis Vaticanae’, ceea ce înseamnă Statul Cetății Vaticanului. Zilele trecute, Guvernul României a modificat Codul Rutier astfel încât Papa Francisc să poată circula pe drumurile publice folosind acest număr de înmatriculare unic pe mai multe mașini. Măsura este una temporară.

Cu această ocazie, s-a stabilit faptul că noul Papamobil va fi un autoturism românesc: „În acord cu autoritățile, Dacia va pune la dispoziția Suveranului Pontif, Sanctitatea sa Papa Francisc, un vehicul Dacia Duster, în cadrul vizitei sale în România‘, se arată într-un comunicat de presă emis de constructorul din Mioveni.

Adaugă un comentariu