Mare atenție, șoferi! Potrivit unei decizii a Curţii de Apel Timişoara, puteți fi condamnați la închisoare pentru lovirea unui pieton, chiar dacă acesta traversează strada printr-un loc nepermis, fără să se asigure și fără să vă ofere timpul necesar pentru a reacționa în vreun fel!
O motociclistă din județul Arad a fost condamnată la un an și patru luni de închisoare cu suspendare, pentru accidentarea fatală a unui pieton care traversase strada neregulamentar. Coliziunea a avut loc tocmai pe 11 aprilie 2015, dar judecătorii au pronunțat sentința finală abia anul acesta.
Tragedia s-a petrecut în localitatea Păuliş, judeţul Arad. Potrivit judecătorilor, victima a traversat neregulamentar un drum național cu trafic intens, fără a se asigura și fără a se grăbi. Motociclista l-a lovit în plin și, din păcate, impactul a fost fatal pentru pieton.
În ciuda circumstanțelor, femeia de pe motocicletă a fost găsită vinovată de ucidere din culpă și condamnată la un an și patru luni de închisoare cu suspendare. Motivul? Depășise viteza regulamentară.
Citește și:
Cum a vrut şoferiţă din Prahova să-i fraierească pe polițiștii care o amendau!
CEA MAI TRISTĂ VESTE: Nu-l vom mai vedea vreodată pe Michael Schumacher!
Fă ASTA să-ți răcești rapid mașina încinsă de soare! Durează 2 minute
„Factorul generator al pericolului a fost victima, care s-a angajat în traversarea printr-un loc nepermis şi fără a se asigura a unui drum naţional intens circulat, deşi se deplasa greoi, astfel că victimei îi aparţine un grad mai ridicat al culpei decât inculpatei. Având în vedere concluziile rapoartelor de expertiză efectuate în cauză, instanţa reţine că în producerea accidentului soldat cu moartea victimei, chiar dacă culpa principală a avut-o victima, acest fapt nu înlătura culpa concurentă a inculpatei, astfel cum a fost reţinută mai sus‘, reiese din sentința Judecătoriei Lipova, care a fost atacată – dar menținută – la Curtea de Apel Timișoara.
Concluzia judecătorilor este că accidentul putea fi evitat dacă motociclista s-ar fi deplasat cu cel mult 50 km/h, viteza maximă admisă pe tronsonul respectiv de drum. Potrivit acestora, femeia ar fi avut astfel timp suficient să se adapteze la situație și să ocolească pietonul: „În ceea ce priveşte viteza de deplasare a motocicletei condusă de inculpată în momentul impactului, ambele expertize efectuate în cauză precum şi suplimentele la acestea au concluzionat că aceasta a fost de 70 km/h , deci peste 50 km/h, cât era limita maximă admisă pe acel tronson de drum. De asemenea, s-a stabilit că inculpata putea evita accidentul rutier dacă la momentul apariţiei stării de pericol s-ar fi deplasat cu viteza maximă de 50 km/h. Prin urmare, nu există dubii cu privire la culpa inculpatei în producerea accidentului, viteza de deplasare a motocicletei condusă de către inculpată fiind peste limita legală admisă pe acel sector de drum‘, se arată în sentința Curții de Apel Timișoara.
Tot din sfera legislației rutiere, reamintim o altă decizie interesantă luată de judecători, cu altă ocazie: poți fi arestat pentru că ai condus beat, chiar dacă nu pornești motorul.
Sursa: adevarul.ro / Sursa foto: Elvert Xavier Barnes Photography, via Flickr