Noile modele Mercedes-AMG A45 și CLA 45 au ieșit la lumină și sunt pregătite să detroneze toată competiția fără prea mari emoții. Motivul? Performanțe greu de conceput și o putere ieșită din comun de până la aproximativ 211 CP pentru fiecare litru al propulsorului.
Cine ar fi crezut în anii 90 că astfel de performanțe vor ajunge să fi atinse de o compactă? Să ne amintim că în 1995 se lansa Ferrari F50. De ce ne gândim tocmai la exclusivistul model? Pentru că are același timp de accelerație ca al lui Mercedes-AMG A45 S. Doar 3,9 secunde sunt necesare pentru ca ambele modele (total diferite) să realizeze sprintul până la 100 km/h.
Până acum, cel mai rapid model hatchback de pe piață era Audi RS3 cu ai săi 400 CP. Acesta realizează accelerația de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde, cu 0,2 secunde mai mult decât cea mai hardcore versiune a Clasei A.
Noile Mercedes-AMG A45 și CLA 45 se laudă cu cel mai puternic propulsor cu patru cilindri din lume. Ambele sunt valabile în două versiuni de putere, de 387 CP, respectiv 421 CP pentru versiunile S. În cazul versiunii de bază (dacă putem s-o numim așa), cuplul maxim este de 480 Nm, în timp ce modelele de top oferă 500 Nm. Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar poate fi crescută până la 270 km/h dacă se optează pentru AMG Drivers Package.
Indiferent de varianta aleasă, propulsorul este conectat la o transmisie automată AMG Speedshift DCT-8G cu dublu ambreiaj și opt trepte, care este capabilă să schimbe vitezele în timpi de ordinul milisecundelor.
După cum ne-am obișnuit deja, modelele AMG A45 și CLA beneficiază de sistemul de tracțiune integrală AMG Performance 4Matic+, ce poate distribui individual puterea pe roțile punții spate, fiind valabil, în premieră, un mod de condus numit Drift mode.
Pentru a se deosebi de versiunile standard, ambele modele primesc grila specifică modelelor AMG dar și aripi cu bosaje mai prununțate pentru a face loc punții față, care este acum mai lată.
Versiunile standard beneficiază de jante de 18 inchi cu 10 spițe optimizate din punct de vedere aerodinamic, ce sunt îmbrăcate cu anvelope de dimensiunea 245/40 R18. Modelele S primesc jante de 19 inchi și anvelope cu dimensiunea 245/35 R19 respectiv 255/35 R19 pentru CLA 45.
La interior putem găsi unitatea media MBUX, dar și un set de scaune sport care oferă suport lateral îmbunătățit. Modelele S primesc accente galbene și volanul AMG Performance.
Frânele versiunii standard beneficiază de etrieri gri, iar versiunile S dispun de etrieri de dimensiuni mai generoase cu șase pistonașe, care sunt vopsiți în culoarea roșie.
Posteriorul este dominat de cele două evacuari duble (82 mm diametru la versiunea standard și 90 mm diametru la versiunile S). Difuzorul de aer nu are rol estetic fiind prelungit până la jumătatea mașinii.
Șasiul a fost întărit cu ajutorul unei plăci de aluminiu (montată în partea inferioară a motorului) cu ajutorul căreia a fost crescută rigiditatea torsională a părții frontale. Alte elemente de întărire ale șasiului au fost montate între montanții A. Această rigiditate este ajutată și de suspensia AMG, care aduce arcurile specifice și amortizoarele adaptive ce se pot echipa opțional cu pachetul AMG Ride Control.
Autoturismele oferă șase moduri specifice de condus: Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual și Race. Fiecare setare modifică parametrii transmisiei, sunetul evacuării, răspunsul pedalei de accelerație, intervenția sistemelor de asistență și duritatea amortizoarelor.
Motorul răspunde mai repede accelerațiilor asemenea unui propulsor aspirat. Inginerii au ales să ofere cuplul maxim între 4750-5000 rpm pentru versiunea de bază și între 5000-5250 pentru versiunile S. Acest aspect le-a permis să crească turația maximă a motorului până la un maxim de 7200 rpm.
Propulsorul beneficiază și de tehnologia patentată Nanoslide, care ajută la obținerea unor frecări reduse. Această tehnologie este folosită și la motoarele monoposturilor Mercedes-AMG Petronas Motorsport din Formula 1.