Vinieta de București nu ar trebui privită ca pe o altă taxă pe care să o plătească bucureștenii, ci ca pe o vinietă pentru acces pe drumurile publice din oraș, spune Sorin Chiriță, city managerul Capitalei.
El subliniază că această măsură nu este nouă, ea a fost cuprinsă în planul integrat de calitate a aerului aprobat în 2018 de Consiliul General, acum concretizându-se de fapt normele de aplicare.
Invitat în emisiunea Adrianei Nedelea LA FIX, Sorin Chiriță a explicat că proiectul rovinietei împotriva poluării este unul perfectibil, acesta fiind și motivul pentru care a fost pus în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Capitalei. Ulterior, va intra în Consiliul General, unde va fi supus votului.
„O restricție sau interdicție totală în centru ar fi fost inoportună. Măsura este curpinsă în planul de calitate a aerului, este un proiect perfectibil, nu sunt tabletele lui Moise. De-asta a și fost pus în dezbatere, vom putea analiza gradul de acceptibilitate. Bucureștiu este încă în procedură de infringement. Capitala este a șasea din Europa ca nivel de poluare. Fără o măsură concretă, în următorii doi ani Bucureștiul se va sufoca’, a declarat Sorin Chiriță, prezent în studioul Libertatea.
Citește mai mult pe libertatea.ro
Toate vehiculele care nu sunt înmatriculate în București sau în Ilfov vor intra în Capitală, de la 1 ianuarie 2020, doar după achitarea unei vinietă. Acesta este un proiect anunțat de primarul Gabriela Firea, fără a fi însă completat şi de alte proiecte esenţiale pentru infrastructura din Bucureşti.