Dupa ce prima generatie a lui Murano a fost comercializata timp de 6 ani, Nissan a decis ca este timpul pentru o schimbare. Nivelul concurential din gama SUV-urilor de clasa medie este acum mult mai dur decat in anii in care vechea generatie a fost vanduta.
Astfel, Nissan avea nevoie de o masina extrem de solida, care sa ofere clientilor sai certe calitati pentru a se impune in fata alternativelor existente pe piata. Primul pas pozitiv pe care l-a facut Nissan in dezvoltarea noului Murano a fost sa preia elemente de interior si multe caracteristici pozitive de la marca sa premium, Infiniti. Am spus pozitiv pentru ca, acum, interiorul este, din punct de vedere calitativ, mult peste cel al generatiei vechi, materialele fiind in mare parte acoperite cu piele si mult mai placute la atingere.
Consola si ecranul central, volanul, precum si majoritatea comenzilor sunt identice ca asezare si design cu cele din crossover-ul Infiniti EX, iar asta asigura o ergonomie care deja a dovedit ca ofera usurinta in accesarea comenzilor.
Scaunele fata ajustabile electric sunt generos dimensionate si foarte comode, iar singurul capitol la care putem afirma ca sufera este suportul lateral. In spate, pasagerii vor avea spatiu din belsug atat pentru genunchi, cat si pentru cap, iar asta nu este tot. Bancheta spate ofera posibilitatea de a regla inclinarea spatarului la un unghi generos, aspect ce permite o calatorie foarte confortabila pentru pasageri.
Aspectele practice pe care le propune noul Murano nu se opresc aici, pentru ca bancheta spate se poate rabata extrem de usor, prin actionarea a doua clapete din portbagaj, iar operatiunea inversa se face electric, din portbagaj sau de la doua butoane pozitionate in stanga volanului. Suprafata care se creeaza prin rabatare este plana si permite incarcarea obiectelor voluminoase cu usurinta. La acestea, se adauga un hayon actionat electric, care sporeste gradul de comoditate in utilizare.
Butonul 4WD Lock
In plus, cu optiuni ca sistem audio BOSE, camera spate si laterala pentru parcare sau conectivitate Bluetooth, viata la bordul lui Murano este placuta.
Din punct de vedere tehnic, Murano are un propulsor cu aceeasi cilindree de 3,5 litri ca si vechea generatie, dar revizuit pentru a produce 256 CP, a avea un consum mai mic si performante mai bune. In ceea ce priveste cutia de viteze, s-a optat pentru una cu variatie continua (Xtronic CVT), care transmite puterea catre suprafata de rulare printr-un sistem de tractiune integrala permanent.
In conditii de mers normale, acesta transmite mare parte din putere spre puntea fata, iar, la nevoie poate trimite pana la 50% din cuplul motor spre puntea spate.
Pe consola centrala exista un comutator care permite blocarea raportului de transmitere a puterii in proportie de 50/50. Pentru o masina de aproape 2 tone, acceleratiile oferite de propulsorul V6 sunt bune, insa cutia de viteze este orientata mai mult spre confort, datorita faptului ca livrarea de putere este neintrerupta si astfel nu se produc socuri.
Comenzile computerului de bord
Propulsorul este rafinat si silentios, iar in sarcina pronuntata produce un sunet foarte placut, amplificat si de cele doua evacuari de dimensiuni mari. Suspensia este setata pentru un bun compromis intre dinamica pe sosea si confortul la rulare in teren accidentat, si se achita cu brio de aceste sarcini, cu exceptia ca, la denivelari scurte, este zgomotosa si transmite socuri mai ales catre pasagerii din spate.
Directia este asistata in functie de viteza de deplasare si transmite informatii corecte despre pozitia rotilor fata. In teren accidentat, Murano se descurca onorabil, insa nu trebuie exagerat, pentru ca, garda la sol de 18 cm, si cursa scurta a suspensiei nu permit aventurarea pe drumuri cu un grad ridicat de dificultate.
Parghia pentru rabatarea banchetei spate si butonul pentru operatiunea inversa
Pe drumuri asfaltate, Murano este placut la condus, are un comportament neutru in viraje si un sistem electronic de stabilitate care intervine rapid si eficient.