Volkswagen pune în aşteptare decizia finală privind construirea unei fabrici în Turcia, a afirmat marţi un purtător de cuvânt al producătorului auto german.
Compania germană a luat această decizie pe fondul criticilor internaţionale la adresa operaţiunilor militare derulate de Ankara. „Monitorizăm cu atenţie actuala situaţie şi urmărim cu îngrijorare actualele evoluţii”, a declarat un oficial Volkswagen, citat de reuters.com.
La începutul lunii octombrie Volkswagen şi-a înfiinţat o subsidiară în provincia Manisa şi compania germană preciza că se află încă în ultimele etape de negociere și că nu a luat o decizie finală cu privire la fabrică.
Subsidiara Volkswagen Turkey Automotive Industry and Trade Inc din provincia Manisa va proiecta, produce și asambla automobile și camioane. Un sfert din investiția inițială de 164,2 milioane de dolari a fost deja plătită de către compania-mamă, restul urmând să fie achitat în următorii doi ani.
La finalul anului 2018, concernul Volkswagen a decis împotriva amplasării unei noi fabrici Skoda în Bulgaria sau România. Aparent, șefii conglomeratului din Wolfsburg au decis la momentul respectiv să se orienteze spre Turcia pentru noua lor uzină. Având în vedere că nemții au înființat deja o subsidiară în Turcia, este doar o problemă de timp și politică până când investiția anunțată se va materializa.
Mai mulți constructori auto au deja uzine în Turcia, iar cei de la Volkswagen Group ar beneficia de pe urma faptului că există deja o rețea de logistică și furnizori în domeniul automotive în acea țară.
Rămâne de văzut câtă vreme vor aștepta nemții până când vor continua investiția în Turcia. În orice caz, subliniem faptul că oficialul VW a declarat că investiția a fost amânată, nu anulată, deci șansele ca uzina respectivă să fie mutată în Europa de Est sunt aproape inexistente.
Singura șansă pentru o nouă fabrică auto în România sau pentru extinderea actualelor facilități este reprezentată de finalizarea drumului expres Craiova-Pitești, precum și a autostrăzii A1 Pitești-Sibiu. Din păcate, aceste două mari elemente de infrastructură se lasă așteptate de ani buni.
Lipsa acestora provoacă întârzieri în livrarea autovehiculelor pentru export și aduce costuri suplimentare în situațiile în care marfa transportată este avariată într-un accident. Nici infrastructura feroviară din România nu lasă de dorit, fiind cunoscută pentru vitezele reduse cu care circulă garniturile.