Renault vrea să aducă în Europa un SUV electric promis inițial pieței chineze. Acesta ar purta, cel mai probabil, sigla Dacia.
Citește și:
Dacia ar putea lansa un SUV hibrid, pentru a se alinia reglementărilor UE privind poluarea
O șoferiță acuză: Am plătit pentru 50 litri de benzină, deși rezervorul mașinii are doar 45
În primăvara acestui an, Renault ne-a făcut cunoștință cu K-ZE, un SUV electric ideal pentru mediile urbane, mulțumită dimensiunilor reduse și a autonomiei electrice de circa 250 de kilometri (calculată după standardul vechi NEDC). Atunci, Renault a anunțat că citadina electrică va fi vândută exclusiv în China.
Acum, producătorul francez se pare că s-a răzgândit, pentru că tocmai a anunțat introducerea lui K-ZE și în piața europeană. Întrebați de jurnaliștii de la Autocar dacă acesta va fi vândut în Europa cu sigla Dacia, oficialii francezi s-au abținut de la comentarii. Însă o astfel de decizie ar avea sens.
În momentul de față, Dacia reușește să facă performanță și se laudă cu cifre impresionante de vânzări, însă va avea în curând de suferit din cauza noilor reglementări la nivel european privind emisiile. În Franța – cea mai importantă piață europeană a producătorului român – acest lucru va fi simțit încă de anul viitor. Astfel, un vehicul electric în gamă ar fi cea mai bună soluție.
Ca scurtă trecere în revistă a modelului K-ZE, acesta se încadrează, prin dimensiunile sale, în segmentul mașinilor de oraș: are un ampatament de 2,4 metri și spațiu al portbagajului de circa 300 de litri. În versiunea pentru China, motorul electric al lui Z-ZE are 45 de cai-putere, 119 Newtoni-metru și împinge mașina de la o la 60 km/h în șapte secunde și până la o viteză maximă de 105 km/h. Evident, cifrele de performanță nu sunt lăudabile.
Autocar a aflat de la șeful –pe atunci al – Renault Thierry Bolloré că se caudă soluții pentru introducerea în piața europeană a unui model electric care să se încadreze în 10.000 de euro; Renault K-ZE ar putea bifa și această cerință. În China, prețul de achiziție al lui K-ZE este de 7.200 de euro. Debutul european al acestuia ar fi totodată și o oportunitate pentru Renault de a încerca piața de car-sharing, unde citadinele electrice ar fi una dintre cele mai atrăgătoare oferte.
Thierry Bolloré nu mai lucreaza la Renault de ceva vreme. Cand ati scris articolul?
Pretul de 10.000 euro nu este credibil. La pretul asta ar fi bataie pe ea. Probabil pretul nu include bateriile care mai costa inca 10.000.