Din punct de vedere al siguranței la impact, parapetele cu role se laudă cu cea mai avansată tehnologie de dispersare a forțelor.
Citește și:
Ce poţi să loveşti pe Autostrada 10 ca să ajungi cu maşina direct la Remat?
Această campanie șocantă te va convinge să porți centura de siguranță
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a demarat un proiect pilot de montare pe drumurile patriei a unui nou tip de parapet, unul care se laudă cu rezultate foate bune la testele de impact. Primul drum care primește astfel de parapete cu role este DN7, în zona Chitila. Între pozițiile 14+750 și 14+950, acestea vor fi montate pe ambele margini, în timp ce pe porțiunea curpinsă între kilometrii 18+700 și 18+820 vor fi instalate doar pe partea stângă.
Porțiunile de drum cu prioritate maximă pentru montarea acestor parapete sunt DN7 și E85, ambele fiind renumite pentru gradul mare de periculozitate și prin numărul mare de accidente grave produse. În Europa acestea sunt folosite pentru prima dată. O aplicație anterioară este Australia, unde și-au dovedit eficiența.
Parapetul cu role a fost dezvoltat de o firmă sud-coreeană și are rolul de a absorbi forțele de la impact. Inventatorii săi afirmă că sunt mai sigure decât cele din beton deoarece absorb șocul într-o manieră diferită și ajută la redresarea vehiculului după impact, în loc să îl proiecteze în alt vehicul de pe sensul de mers.
„Caracteristicile tehnice au permis sistemului de protecție să obțină rezultate pozitive deosebite în crash-teste de siguranță rutieră, performanțele superioare fiind datorate elementelor avansate de design și siguranță. Sectorul de drum pe care urmează să fie implementată această măsură a fost selectat în urma analizării mai multor sectoare de drumuri’, menționează CNAIR citat de HotNews.