Vârful de gamă A8 se prezintă în fața publicului cu 571 de cai-putere și accelerație de supercar.
Citește și:
Audi RS Q8 a făcut record înainte de lansarea oficială. Asta da intrare! (VIDEO)
Audi quattro vs. BMW xDrive pe zăpadă: un test comparativ mai aprofundat (VIDEO)
Audi a publicat noi informații și imagini cu noul S8, care să ne ajute să-l cunoaștem mai bine pe modelul vâf-de-gamă al producătorului din Ingolstadt.
Audi S8 are sub capotă un V8 biturbo de 4,0 litri, care dispune de nu mai puțin de 571 de cai-putere și cuplu motor de 800 de Newtoni-metru (disponibil încă de la 2.000 rpm). Angrenajul este conectat la roți printr-o transmisie automată cu 8 trepte, iar resursele sunt administrate eficient de sistemul de tracțiune integrală quattro.
Cifrele de performanță sunt, așa cum ne-am aștepta, la fel de impresionante: viteza maximă este limitată la 250 km/h, iar accelerația 0-100 km/h se desfășoară în 3,8 secunde, conform spuselor producătorului. Însă un clip realizat de Auditography ne arată că timpul necesar pentru sprint s-ar putea să fie chiar și mai mic: mașina de test a reușit performanța în doar 3,57 secunde.
Un scurt memento: Audi S8 cântărește peste 2,2 tone.
Pe lângă sistemul de tracțiune integrală, lista de dotări standard de șasiu cuprinde și suspensia adaptivă predictivă, care modifică automat parametrii amortizării pentru a asigura confort optim pe orice suprafață de rulare. O dotare opțională relevantă în cazul este sistemul de frânare cu discuri carbon-ceramice de 420 mm pe puntea față și 370 mm pentru roțile din spate.
În dorința de a electrifica (în diferite stadii) gama de modele, Audi oferă și o versiune mild-hybrid pentru S8. Aceasta are la bază, ca și în celelalte cazuri, un sistem de 48V și se laudă cu un consum mixt de 11,3 l/100 km (măsurat după standardele WLTP), cu 0,8 l/100 km mai puțin decât cazul versiunii non-mild-hybrid.
În Germania, Audi S8 are un preț de pornire de 140.000 de euro.
https://www.youtube.com/watch?v=ptWbGzZFaIc