Cine s-ar fi gândit că un hatchback familist care arată docil poate să întreacă un Lamborghini Huracán la performanțe?…
Citește și:
Noul Volkswagen Golf 8 – toate informaţiile
Volkswagen Golf R32 cu 1.166 CP la roată ne arată ce poate să facă (VIDEO)
Universul mașinilor modificate este foarte variat, de la cei care vor să-și personalizeze mașina de familie până la posesori de supercaruri care caută exclusivitate. În acest univers și-a făcut loc și categoria sleeper, adică mașini care și-au păstrat înfățișarea standard (în măsura în care se poate) dar ascund secrete foarte picante.
Un bun exemplu este acest Golf 7 R, al cărui motor (cu patru cilindri în linie, de 2,0 litri) a fost schimbat cu un VR6 de 3,6 litri de pe Passat R36, căruia i-au fost mai apoi montate două turbosuflante mai mari și alte câteva importante mici modificări. Rezultatul este un Golf VII cu peste 780 de cai-putere și un cuplu limitat electronic la 925 Newtoni-metru.
Cu o putere similară cu a unui Lamborghini Aventador, și performanțele sunt pe măsură: sprintul 0-100 km/h durează 2,8 secunde și atinge pragurile de 200 km/h și 300 km/h după 7,8, respectiv 18,1 secunde.
Cât despre viteza maximă, aceasta nu se oprește la 300 km/h ci continuă să urce – așa cum clipul de mai jos ne arată – până la 354 km/h. O viteză atât de mare încât anumite funcții ale mașinii (Adaptive Cruise Control, Front Assist) nu mai funcționează. După 317 km/h nici măcar vitezometrul digital nu mai ține pasul.
Sigur, o asemenea modificare nu poate să coste puțin: atelierul care a semnat această capodoperă (HGP-Turbo) cere 100.000 de euro pentru conversie. Pe de altă parte, este un preț excepțional de bun, având în vedere nivelul de performanță extraordinar pe care îl atinge acest Golf.
P.S.: este omologată pentru circulația pe drumurile publice, deci poate fi folosit și pentru mers la cumpărături, sau alte activități zilnice.