Noul Mercedes-Benz GLA este modelul entry-level din gama SUV a companiei germane şi reprezintă intenţia celor de la Daimler de a contabiliza cât mai mult procente din acest segment atât de disputat.
Noul GLA are o lungime de 4410 mm, o lăţime de 1834, o înălţime de 1611 mm şi un ampatament de 2729 mm. Cei de la Mercedes îl prezintă drept „fratele sportiv” al modelului GLB şi remarcăm că are o lungime mai mică faţă de modelul precedent cu 14 mm, dar este mai lat cu 30 mm şi are o înălţime mai mare cu 104 mm. Compania susţine că pasagerii din spate au acum la dispoziţie cu 116 mm mai mult spaţiu pentru picioare faţă de generaţia precedentă, iar creşterea de înălţime poziţionează şoferul şi pasagerul cu 150 mm mai sus faţă de spaţiul din Clasa A.
Sub capotă găsim propulsorul de 1,3 litri cu dezactivarea cilindrilor, care dezvoltă 163 CP/250 Nm şi este cuplat la o transmisie automată 7G-DCT. Vom avea şi o versiune AMG cu un motor de 2 litri şi 306 CP. Deocamdată Mercedes-Benz nu a anunţat dacă vor introduse şi unităţi diesel.
Mercedes-Benz GLA poate fi comandat şi în versiunea 4MATIC şi în acest caz pachetul Off-Road Engineering este oferit standard. Aceasta adaptează caracteristicile sistemului 4MATIC și puterea motorului plus intervenția sistemului ABS atunci când se rulează în off-road.
La interior se vor putea alege din trei combinaţii pentru instrumentarul de bord şi sistemul de infotainment: două display-uri de 7 inchi, un display de 7 inchi combinat cu unul de 10,25 inchi sau două display-uri de 10,25 inchi. Sistemul MBUX este standard şi lista sistemelor de asistenţă este generoasă. Printre ele se evidenţiază funcţia Active Brake Assist, care poate frâna autonom în caz de urgenţă dacă viteza nu este mai mare de 60 km/h.
Mercedes-Benz GLA va fi disponibil din primăvara anului viitor.