Turcia s-a decis să intre pe piața electricelor cu o marcă proprie, ai cărei modele au design ispirat de Pininfarina și interioare puternic tehnologizate.
Citește și:
Dezbaterea acestui sfârșit de an: un șofer de BMW acuză Poliţia Teleorman de abuz. Are dreptate?
Tupeu și prostie pe autostrada Timișoara – Arad (Video)
În cadrul unui eveniment desfășurat în Gebze, primul brand de automobile al Turciei, TOGG – prescurtare de la Türkiyenin Otomobili Girişim Grubu – a debutat oficial. În mod paradoxal, Turcia este unul dintre marii producători de automobile (cu nu mai puțin de 7 uzine de asamblare și două de fabricare de motoare) însă care nu dispune de o marcă proprie.
Despre planurile TOGG știm deocamdată că va oferi publicului modele exclusiv electrice, tentante din punct de vedere al raportului performanțe/preț. Primul autovehicul care va purta sigla TOGG va fi un SUV, urmat cel mai probabil de un sedan; acestea au fost de altfel și singurele concepte prezentate în cadrul evenimentului. Platforma pe care o vor împărți modelele TOGG este dezvoltată integral în Turcia.
Din punct de vedere al specificațiilor ansamblului propulsor, clienții TOGG vor avea de ales între două versiuni ale unui angrenaj alimentat de baterii litiu-ion: una va dispune de un motor montat pe puntea spate (cu 200 de cai-putere), iar cealaltă va avea câte un motor electric pe fiecare punte (și circa 400 de cai-putere). Nu știm încă cifrele de cuplu.
Ca performanțe, modelul cu un singur motor electric va putea sprinta de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde; accelerația 0-100 km/h în cazul versiunii cu două motoare (și tracțiune integrală) este mult mai rapidă: 4,8 secunde. Șasiul lui TOGG este așezat pe amortizoare clasice MacPherson (puntea față) și un angrenaj de suspensie independentă (pe puntea spate).
Și pe partea de capacitate de încărcare, TOGG oferă două variante: versiunea entry-level se laudă cu o autonomie de 300 de kilometri, iar cealaltă, cu un pachet de baterii mai generos, va putea parcurge peste 480 de kilometri cu un singur plin. Electricele turcești vor putea fi încărcate și în regim fast charging, având nevoie de doar 30 de minute pentru a ajunge la 80% din capacitatea totală de încărcare.
Nu știm cât anume din interiorul conceptului TOGG prezentat în cadrul evenimentului se va materializa, însă cu siguranță suntem impresionați de ce am văzut acum. Pe lângă materiale de calitate, habitaclul SUV-ului TOGG se laudă cu un grad ridicat de digitalizare: atât instrumentarul de bord, cât și sistemul de infotainment și cel de control al climatizării sunt reprezentate de ecrane.
Mai mult, promite o experiență a condusului nemaivăzută până acum în industria auto: un asistent holografic va oferi informațiile necesare șoferului fără a-l obliga pe acesta să-și ia ochii de la drum. Nu înțelegem cum anume s-ar putea implementa asta într-o mașină fără să devină automat un factor de distragere a atenției, însă așteptăm cu maxim interes detalierea acestui sistem SF.
SUV-ul TOGG va dispune, pe lângă suita de asistenți (deja clasici) de menținere a benzii sau de supraveghere a unghiului mort, și de autonomie de nivel 2, prin funcția „Slow Traffic Pilot'. Producătorul promite însă că acesta este abia începutul: trecerea la autonomie de nivel 3 (și mai sus) va fi una naturală.
Pe lângă actualizările over-the-air (care se fac printr-o simplă conexiune la Internet și nu necesită vizită la service), TOGG va dispune și de conexiuni V2x, care permite modelelor sale să comunice atât între ele, dar și cu alte autoturisme care dispun de aceeași funcție.
firea gabriela stie? Poate afla si comanda 100 de carute electrice de la turci. O sa fie bataie mare pe ele. Nici daca e gratis nu as lua asa ceva. Sa fie la ei.
Sub capota sunt inghesuiti 16 ieniceri (deci 4×4), care asigura deplasarea masinii atunci cand bateria cade. Cei de la Tesla tremura de frica, pentru ca ienicerii sunt dotati cu iatagane,baltace ,mushete etc….