A venit și rândul lui Renault Megane Sedan să primească noul propulsor 1.3 TCe. Aici în varianta cu 140 CP.
Vine un moment în viață când vrei să te liniștești. Renault Megane Sedan este adresat unui public calm și matur. Spun acest lucru, deoarece mașina funcționează optim cu setările implicite, adică în modul Comfort.
Megane Sedan se simte chiar mai mare decât este. Lungimea ajunge la 4632 mm, lățimea la 1814 mm și înălțimea, la 1443 mm. Dar aceste dimensiuni ascund un spațiu interior generos. Ampatamentul este mai lung cu 41 mm decât cel de la versiunea hatchback, ceea ce dă pasagerilor din spate o senzație bună de spațiu și un loc mai mult decât suficient pentru genunchi, dar și pentru cap, nefiind afectat de trapa panoramică excelentă (1.000 de euro).
Cum era de așteptat, portbagajul este uriaș, având un volum minim de 503 litri, care poate fi extins până la 987 de litri, atunci când se alege plierea spătarului banchetei. Din păcate, nu oferă prea multe soluții practice pentru ancorarea bagajelor, dar oferă consolarea că sub capitonaj putem găsi o roată de rezervă de dimensiuni normale.
Noul propulsor 1.3 TCe cu 140 CP se simte bine, dar nu face o echipă deosebită în combinație cu transmisia EDC. Plecările de pe loc se desfășoară cu lentoare, iar dacă se apasă pedala de accelerație mai puternic, lentoarea se transformă într-o smucitură. Aceste comportamente sunt amplificate în modurile de condus Eco și Sport, iar lipsa de rafinament se mai poate observa și la retrogradările finale, atunci când mașina se oprește, unde se manifestă un tremurat evident.
În acest caz, alegerea mai inspirată ar fi transmisia manuală cu șase trepte. De asemenea, recomandarea noastră ar fi jantele de 16 inchi. Micile imperfecțiuni din asfalt se fac simțite mai tare cu cele de 17 inchi. Chiar dacă suspensia este dură, direcția este prea moale pentru a sugera vreun aer de sportivitate, chiar și pe modul Sport. Cu toate acestea, propulsorul oferă reprize bune, iar depășirile nu vor reprezenta o problemă.
Prima impresie
Megane Sedan reușește să impresioneze prin aspectul exterior și prin calitatea bună a materialelor de la interior. Motorul 1.3 TCe este excelent, dar nu face casă bună cu transmisia EDC.
Date tehnice
Motor L4, turbo, benzină – Cilindree 1332 cmc – Putere maximă 140 CP la 5000 rpm – Cuplu maxim 240 Nm la 1600 rpm – Transmisie tracțiune față, cutie automată cu șapte trepte – L/l/h 4632/1814/1443 mm – Masă proprie 1.396 kg – Portbagaj 503-987 l – 0–100 km/h 9,0 s – Viteză maximă 205 km/h – Consum 5,4 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 124 g/km – Preț de la 19.800 de euro cu TVA
Verdict
Renault Megane Sedan este o mașină cu stil clasic, elegantă și perfect adaptată pentru nevoile familiștilor. Propulsorul 1.3 TCe se potrivește foarte bine cu mărimea generoasă a caroseriei, iar prețul de achiziție al mașinii este unul corect.