Jungla urbană este acum mai ușor de înfruntat mulțumită noului VW T-Cross, dar a reușit să ne intre în suflet cel mai mic SUV al nemților?
Gata, nu mai e cale de întoarcere! Trebuie să ne obișnuim cu termenul de crossover urban. Majoritatea producătorilor auto au un astfel de model în gamă: Stonic, Kona, Arona, Crossland și EcoSport sunt doar câteva SUV-uri de mici dimensiuni cu care ne vom întâlni tot mai des în trafic. Abordarea Volkswagen este mai interesantă, deoarece producătorul german oferea deja un astfel de model încă din 2017. Desigur, atunci era vorba despre T-Roc, un model bazat pe VW Golf.
Dar acum, T-Cross devine cel mai nou și cel mai compact membru al familiei de SUV-uri VW. De data aceasta, platforma este împrumutată de la Polo, alături de propulsoare și de unica tracțiune față. T-Cross este mai lung cu 54 mm și mai înalt cu 138 mm, în timp ce poziția de condus este situată cu 100 mm mai sus: cel puțin decent, nu? De asemenea, noul SUV este construit în aceeași uzină din Pamplona, Spania.
Din punct de vedere al practicalității, micul SUV se laudă cu un portbagaj de 385 de litri, dar care poate fi extins până la 455 de litri, mulțumită banchetei care culisează cu până la 14 cm. Dacă se alege plierea banchetei din spate, volumul disponibil ajunge la 1.281 de litri. Și scaunul pasagerului din față poate fi pliat pentru a permite încărcarea unor obiecte de mari dimensiuni.
În ciuda dimensiunilor sale compacte, T-Cross oferă spațiu suficient pentru locurile din spate, iar linia plafonului permite pasagerilor de 1,80 m să călătorească în confort. Tot aici se poate fixa cu ușurință un scaun de copil, iar geamurile de dimensiuni mari oferă o vizibilitate bună.
Despre propulsorul 1.0 TSI cu 115 CP de sub capotă avem doar cuvinte de laudă. Se potrivește de minune cu personalitatea mașinii și face față cu brio tuturor situațiilor din traficul urban. Resursele acestuia sunt gestionate de o transmisie DSG cu dublu ambreiaj și șapte trepte, care reușește să funcționeze optim în modul Sport. De altfel, direcția este ușoară, dar se potrivește cu agilitatea mașinii. De asemenea, suspensia face o treabă excelentă, în spiritul cu care ne-am obișnuit de la mașinile Volkswagen. Este confortabilă, dar nu afișează un ruliu accentuat, lucru care permite deplasarea lejeră și sigură pe drumurile patriei.
Interiorul noului model arată modern, iar toate butoanele sunt exact acolo unde te aștepți să fie. Problema aici este dată de lipsa materialelor moi. Elementele bordului sunt confecționate dintr-un plastic tare, la fel ca și fețele ușilor. Din fericire, totul este asamblat exemplar, iar clienții au opțiunea de a personaliza interiorul în mai multe culori. Zona centrală este dominată de ecranul unității multimedia (diagonala de 8 inchi), care oferă toate funcțiile utile pe care te aștepți să le găsești într-o mașină din 2019. Utilizarea acestuia este facilă, iar conectarea telefonului mobil se realizează în doar câteva secunde, lucru esențial pentru un autoturism ce va fi folosit cu precădere în spațiul urban.
Pentru a face față tuturor provocărilor din oraș, T-Cross vine cu senzori de parcare, Front Assist și Autonomous Emergency în standard. Versiunea de bază (Life) mai vine echipată și cu jante din aliaj cu diametrul de 16 inchi, dar și cu Lane Assist și Pedestrian monitoring. Pe lângă acestea recomandăm comandarea următoarelor opționale: instrumentarul digital (353 euro), camera pentru mersul cu spatele (238 euro) și farurile cu tehnologie LED (1.036 euro).
Date tehnice
Motor L3, turbo – Cilindree 999 cmc – Putere maximă 115 CP la 5000 rpm – Cuplu maxim 200 Nm la 2000 rpm – Transmisie tracțiune față, automată cu șapte trepte – L/l/h 4108/1760/1584 mm – Masă proprie 1.256 kg – Portbagaj 455-1.281 l – 0–100 km/h 10,5 s – Viteză maximă 193 km/h – Consum 6,2 l/100 km – Emisii CO2 139 g/km – Preț 22.732 de euro cu TVA inclusă pentru acest exemplar
Verdict
Nu știm cu exactitate unde se potrivește T-Cross în gama Volkswagen, dar știm cu siguranță că se descurcă de minune în peisajul urban. Aspectul funky acompaniat de dimensiunile compacte și spațiul interior generos vor atrage vânzări-record pentru compania germană.
Finanțare prin
Avans (40%): 6.036 de euro
Perioadă de finanțare (luni): 48
PERFECT LEASING cu rată lunară de 75 euro fără TVA.
Disclaimer: Rata este valabilă prin Porsche Leasing Romania IFN SA pentru Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI DSG 115 CP, preț 15.090 EUR fără TVA, cu bonus financiar 2% scăzut, produs PERFECT LEASING, perioada de finanțare 48 luni, avans 40% (6.036 EUR fără TVA), rulaj anual 10.000 km, dobândă fixă EUR 6,19%, volum finanțat 9.054 EUR fără TVA, rata nu include CASCO și TVA. Bonusul financiar se acorda doar la încheierea poliței CASCO prin intermediul Porsche Broker. Oferta se adresează persoanelor juridice și se supune unor termene și condiții.