Primarul Iașiului Mihai Chirică este de părere că următorul pas după taxa de poluare este reducerea „invaziei de mașini vechi din alte țări’.
Citește și:
Taxa Oxigen a intrat în vigoare. Când încep să se dea amenzi
Rablele noastre toate: 3 din 4 mașini sunt mai vechi de 10 ani
Vânzări în România: cu 20% mai multe mașini vândute în 2019, comparativ 2018
Taxa Oxigen: ajutoare de la Primărie pentru bucureștenii cu mașini vechi
Înainte de întâlnirea cu ministrul Mediului, primarul Iașiului Mihai Chirică a declarat, luni, că o problemă a României în acest moment este importul de mașini second-hand vechi din alte țări, ale căror motoare sunt mari poluatori.
„Pe de altă parte, este un drept constituțional să folosești un bun pe care îl deții (…), dar vrem să încercăm să convingem în primul rând să oprim invazia de mașini foarte vechi în România, în special cele sub Euro 4, care poluează foarte mult’, a declarat acesta, fără a oferi însă o soluție concretă.
Primarii celor mai poluate trei municipii din țară – București, Iași și Brașov – au fost convocați luni de ministrul Mediului la o întâlnire care are ca subiect principal găsirea de măsuri de reducere a normelor de poluare în mediul urban. Evoluția acestor trei celor mai poluate orașe din România este în acest moment monitorizată de Uniunea Europeană.
În percepția lui Chirică, Iașiul se află pe drumul cel bun: „Am avut o stație cu 36 de depășiri (a nivelului de poluare), altă stație cu 59 de depășiri, oarecum peste medie, dar având în vedere că acum cinci ani erau peste 200, suntem pe drumul cel bun.’
Exprimându-și părerea despre taxa Oxigen recent introdusă în București, Mihai Chirică o vedere ca pe o măsură suplimentară, dar insuficientă în contextul general: „poate fi catalogată ca o măsură în plus, dar care este diferența dacă plătești dar tot poluezi?’
Bai,ai tăiat teii bătrîni din Iași,,ba! Tu vorbești de poluare?