Am testat cea mai puternică versiune a lui BMW X3 până la M. În condiții atipice pentru ea!
Statisticile nu mint. O treime din rețeaua de drumuri a țării este neasfaltată. Adică sunt drumuri de pământ, cel mai probabil tasat și acoperit ocazional cu piatră. Deci, orice mașină ți-ai cumpăra, s-ar putea să o conduci, la un moment dat, pe drumuri la fel de bune ca pe vremea romanilor. Fără diacritice, nu am greșit aici!
Poate că acesta este unul dintre motivele care motivează achiziția de SUV-uri și la noi în țară. Acum, fără să ne pierdem în alte statistici, vă spunem că 354 de cai-putere sunt mai mult decât suficienți pentru o mașină vândută în România. Chiar și pentru un SUV.
Ei bine, BMW are altă părere și vinde mașini semnificativ mai puternice de atât, ba chiar a făcut o versiune M a lui X3. După cum v-ați dat deja seama, aceasta nu este subiectul testului nostru, ci modelul M40i. Adică cel mai puternic oferit în gama X3 până la un M întreg.
Costă destul de mult pentru un X3, dar vine deja cu dotări din belșug. Și are un tren de propulsie care îl face să fie iute și agil, chiar dacă e un SUV și are jante de 20 de inchi. L-am condus și pe șosele, evident, dar pentru ședința foto am mers pe un drum cum sunt o treime din cele ale țării. S-a descurcat fără griji, evident, dar a fost clar că nu este o idee bună să cumperi jante atât de mari dacă tu vezi asemenea drumuri în călătoriile tale.
Noua generație a lui X3 a crescut mult în dimensiuni față de anterioara și de predecesoarea lor. Cândva, X3 era făcut pe platforma Seriei 3 Touring. Au trecut ani buni de atunci, iar acum X3 este o mașină mult mai spațioasă. Și ceva mai scumpă. Nu le poți avea chiar pe toate, ce să-i faci!
Vestea bună este că se simte în continuare ca un BMW și că are o direcție precisă și ușor de manevrat, în timp ce suspensia este potrivit de fermă. Sunetul celor șase cilindri în linie este inconfundabil și sperăm să-l auzim mulți ani de acum înainte, chiar și pe un SUV. Până conducem un X3 M, putem să vă spunem că trebuie să luați în calcul această variantă dacă vreți multă putere sub capotă și nu vă plac dieselurile.
Prima impresie
Are resurse suficient de generoase încât să nu simți că ai nevoie de X3 M. Nu am fost tare fericiți cu jantele mari, de 20 de inchi, care te fac să pierzi din confort pentru aspect.
Date tehnice
Motor L6, turbo, benzină – Cilindree 2998 cmc – Putere maximă 354 CP între 5.500 și 6.500 rpm – Cuplu maxim 500 Nm între 1.520 și 4.500 rpm – Transmisie tracțiune integrală, automată cu opt trepte – L/l/h 4716/1897/1676 mm – Masă proprie 1.970 kg – Portbagaj 550-1.600 l – 0–100 km/h 4,8 s – Viteză maximă 250 km/h – Consum 9,1 l/100 km – Emisii CO2 206 g/km – Preț de la 67.592 euro cu TVA inclusă
Verdict
Este greu să iubești un SUV dacă ești „purist'. Poate fi chiar o blasfemie pentru unii să faci o versiune de performanță a unui asemenea model. X3 M40i este fix între gama „normală' și X3 M, iar această poziție este una optimă și pentru puriști.