BMW 745e reprezintă cartea de vizită a mărcii pe ideea rafinamentului contemporan. Tehnologia avansată de orientare „eco' (nu ne referim la preț) și identitatea stilistică ilustrativă pentru registrul premium de vârf susțin ferm afirmația de mai devreme.
Recent s-a încheiat evenimentul internațional BMW CSEU Grand Media Tour 2019. Dacă vă nedumerește cumva acronimul CSEU, acesta face referire la Cultures of Central and Southeastern Europe. Evenimentul a inclus în parcursul său pe direcția nord-sud șase etape, cu pornire din Polonia și final în Grecia. Fiecare etapă a inclus câte o trecere de frontieră. Dincolo de examinarea prestațiilor și a comportamentului mașinilor, contactul cu diversele ambianțe naționale a fost un bonus spiritual notabil.
Nu știm dacă intenția organizatorilor a vizat și așa ceva, însă, cel puțin în cazul limuzinelor BMW 745e, am mai desprins o idee cu caracter de „challenge'. Scenariu scurt: participarea la o întrunire determinantă la nivel înalt implică o deplasare peste o graniță, ceva cam ca o etapă din BMW CSEU Grand Media Tour 2019. Orice VIP normal se urcă în al său BMW 745e și este dus la aeroport.
Acolo, surpriză: condițiile meteo sunt critice, s-a defectat pilotul sau s-a îmbolnăvit avionul (perfect realist, dacă e un B737 Max BBJ). Timpul se scurge, reprogramarea zborului nu e satisfăcătoare și singura soluție plauzibilă revine în sarcina acelui BMW 745e pomenit ceva mai sus.
Da, părerea noastră este că, in extremis, BMW 745e poate să preia pe distanțe (din punct de vedere aeronautic vorbind) scurte rolul unui business-jet. În cazul său, călătoria nu este afectată de durata îmbarcării sau de condițiile de operare de pe aeroporturi. Sistemul de navigație facilitează optimizarea rutei în mers fără restricții de curs sau altitudine (dar în limitele infrastructurii rutiere, ce-i drept).
Pe autostradă, automobilul poate să ruleze – cel puțin teoretic – cu până la maximum 28% din viteza de croazieră a unui business-jet de marcă. Cât despre confort și ambianța de călătorie, e greu să-ți dorești mai mult decât ar putea să-ți ofere un BMW 745e bine garnisit.
Luxul vizibil ascunde un lux conceptual profund în cazul lui BMW 745e. Piele aleasă din oferta Individual (atenție: pachetul Individual costă cât o Dacie Duster de top), ornamente din lemn fin asortate, vitraj dublu (secretul nivelului de zgomot foarte redus), integrare impresionantă din punct de vedere estetic a afișajelor și a altor detalii hightech în contextul unei alegeri de materiale nobile cu caracter neoclasic, plus ergonomie impecabil studiată. Toate acestea constituie, cum s-ar spune, numai vârful aisbergului.
Moștenirea aeronautică a mărcii BMW nu este prezentă numai în grafica siglei (legenda spune că aceasta înfățișează o elice de avion învârtindu-se), ci și în abordarea constructivă a automobilelor. Bunăoară, avantajarea performanțelor prin limitarea, pe cât posibil, a masei mașinii. Masa proprie de 1.995 kg nu este deloc mare pentru un vehicul cu lungimea de 5,12 m și lățimea de 1,90 m.
Cifra aceea a fost obținută datorită tehnologiei CFRP Carbon Core, care integrează numeroase elemente ușoare și rezistente din fibre de carbon în structura caroseriei. Motorizarea turbo twin-scroll de 3,0 litri cu 6 cilindri în linie fabricată din aluminiu este, prin definiție, o expresie a rafinamentului tehnic și furnizează 286 CP. La aceștia se mai adaugă 113 CP din partea motorului electric (specific versiunilor de tip plug-in hybrid 745e). În ansamblu, sistemul de propulsie hibrid este creditat cu 394 CP și un cuplu maxim de 600 Nm.
Nu e de mirare că automobilul poate să accelereze până la 100 km/h în 5,3 s, însă cu adevărat uimitor este consumul său mediu de benzină (conform normelor WLTP) de numai 2,2 l/100 km. Spre deosebire de cazul variantelor de dinaintea recentei modernizări, autonomia în regim strict electric a crescut la 56 km – nu mai vorbim, așadar, de o distanță simbolică.
Prețul de bază al lui 745e sare de pragul celor 100.000 de euro și prețul unei mașini cu dotare pretențioasă se poate ridica semnificativ mai sus. Pe de altă parte, BMW 745e lasă mult în urmă ideea unei limuzine de defilare și, ocazional, poate să revendice jobul unui business-jet (chiar vreți să știți cât costă acela?).
Prima impresie
Confortul măgulitor întâlnește performanțele de elită într-o armonie perfectă. Desigur, BMW 745e are vocație de vitrină a mărcii, nu de vehicul economic!
Date tehnice
Motor L6, turbo, longitudinal față + motor electric – Cilindree 2.998 cmc – Puterea motorului cu benzină 286 CP la 5000 rpm – Cuplul maxim al motorului cu benzină 450 Nm la 1500-3500 rpm – Puterea sistemului 394 CP – Cuplu maxim 600 Nm – Transmisie spate/automată, 8 tr. – L/l/h 5120/1902/1467 mm – Masă proprie (EU) 1.995 kg – Volum portbagaj 420 l – 0–100 km/h 5,2 s – Viteză maximă 250 km/h – Consum mixt 2,2 l/100 km – Emisii CO2 50 g/km – Preț de bază 104.185 de euro
Verdict
Avem de-a face cu un facelift, deși modificările ample te-ar putea convinge că mașina este nouă. BMW 745e excelează la capitolul condiții de călătorie!