Lumea vrea SUV-uri. Lumea vrea putere. Lumea vrea să trăiască în stil măreț. Uite așa, a apărut și BMW X7. Cu asta credeți că s-a rezolvat?
N-am fost întotdeauna bătrân. Am fost și tânăr, pe atunci l-am ascultat pe John Lennon cântând piesa „Imagine'. Acum chiar nu mai cred că lumea va reuși vreodată să trăiască în armonia simplă și pașnică evocată în versurile baladei lui Lennon. Nu, lumea are aspirații de ascensiune, ambiții, orgolii și sete de satisfacții supreme. Cu tot ce e bun și rău în această fire a sa.
Îmi amintesc de celebrarea formării grupului BMW-Rover, în 1994. Două nume ilustre ale industriei auto își afirmau astfel intenția de a crea împreună un bine de ordin superior. Dar minunea nu a durat mult.
În mai puțin de 6 ani, grupul s-a dezmembrat și, pierzând astfel implicarea în segmentele vizate de Land Rover/Range Rover, BMW a ales să-și producă propriile SUV-uri. Bineînțeles, nu oricum: britanicii trebuiau să primească o lecție la propriul lor joc! Paradoxal: cea de-a treia generație Range Rover (creată cu contribuția determinantă a tehnologiei BMW) și-a desfășurat cariera de succes imediat după ruptura grupului germano-britanic. Însă în 1999 a urmat lansarea primei generații BMW X5, care și-a luat „partea leului' din segmentul de piață al SUV-urilor premium.
Și, de atunci încoace, BMW o ține tot așa cu SUV-urile. Ca și cum nu era suficientă creșterea în dimensiuni și pretenții a seriei X5 de la o generație la alta, în 2019 a fost lansat BMW X7! Cât de mare? Cel mai mare! Cât de luxos? Cel mai luxos (dintre SUV-urile casei)!
Există ceva mai opulent în grădina BMW pe tema respectivă? Aaaa… da, dar este un Rolls-Royce (Cullinan). În consecință, BMW X7 pare să reprezinte plafonul maxim până la care se puteau ridica SUV-urile mărcii cu sigla alb-albastră. Să vedem despre ce e vorba, mai exact, în cazul variantei BMW X7 40i xDrive.
Cu o lungime de 5,15 m și o lățime de fix 2 m, BMW X7 l-a depășit discret pe Range Rover – considerat în ultimii 50 de ani ca fiind referința premium a clasei, generația actuală având o lungime de 5 m și o lățime de 1,99 m.
Bineînțeles, finisarea și echiparea lui BMW X7 punctează la cel mai înalt nivel prin toate detaliile. De remarcat: tratarea estetică a interiorului mizează din plin pe o amprentă „tehno', coerent susținută de posibilitățile de dotare, evitând alunecarea înspre ceva mai „neoclasic deco'. BMW insistă, inclusiv pe această cale, să afirme că este furnizor de tehnologie avansată.
Cât despre spațiul interior, acesta este evident generos. Când toate cele trei rânduri de locuri sunt instalate, portbagajul încă dispune de 326 l.
Motorizarea turbo de 3,0 l și 340 CP reprezintă propunerea decentă a ofertei. În condiții obișnuite de mers, funcționarea rafinată a configurației cu 6 cilindri în linie și nivelul puterii corespund caracterului mașinii. Când se cer răspunsuri rapide și din scurt la accelerație, încep să se facă sesizate limitele resurselor de cuplu (450 Nm între 1500 și 5200 rpm), care are de tras la o masă proprie de 2.395 kg.
Selectarea modului de rulare Sport nu face minuni din acest punct de vedere, dar adaugă o notă de fermitate comportamentului dinamic, altfel asimilabil unei tratări mai „soft', tipice clientelei americane (de altfel, mașina este produsă la uzina din Greer, Carolina de Sud).
Prețul de bază în România: 84.371 de euro. Din perspectiva culturii auto europene, cu acești bani poți să-ți iei destule alte BMW-uri, reprezentative în mai mare măsură pentru plăcerea de a conduce – luată ca pilon spiritual al mărcii.
Prima impresie
Apariția opulentă pe șosea atrage toate privirile trecătorilor. Spațiul interior este mai mult decât generos, dar calitățile sportive nu sunt deosebit de pronunțate la bordul celui mai mare BMW.
Date tehnice
Motor L6, turbo – Cilindree 2998 cmc – Putere maximă 340 CP de la 5500 la 6500 rpm – Cuplu maxim 450 Nm de la 1.500 la 5200 rpm – Transmisie tracțiune integrală, transmisie automată cu 8 trepte – L/l/h 5151/2000/1805 mm – Masă proprie 2.395 kg – Portbagaj 326-2.120 l – 0–100 km/h 6,1 s – Viteză maximă 245 km/h – Consum 8,7 l/100 km – Emisii CO2 198 g/km – Preț de la 84.371 de euro cu TVA inclusă
Verdict
Grandiosul SUV produs de bavarezi se achită exemplar de sarcinile zilnice și își transportă cei șapte pasageri într-un lux comparabil cu cel oferit de Seria 7. Ne-am fi dorit un caracter mai sportiv, dată fiind sigla BMW prezentă pe capotă.