Era modernă a autoturismelor este reprezentată prin inovații tehnologice care au rolul de a ușura activiteatea condusului, de a accentua confortul și de a aduce un plus de fiabilitate sistemului complex de componente.
După cum putem observa în următorul grafic, transmisiile automate au devenit preferatele clienților. În 20 de ani, ponderea mașinilor VW dotate cu transmisie automată a crescut de la 15% (1999) la 76% (2019).
Volkswagen Group Components a oferit într-un comunicat de presă mai multe informații esențiale legate de construcția și funcționarea transmisiei automate cu o singură treaptă, care este utilizată la vehiculul electric ID.3.
Inginerii germani sunt convinși că o singură viteză este suficientă pentru a face față tuturor situațiilor din trafic, iar construcția simplă cu un număr redus de roți dințate înseamnă automat o creștere a fiabilității prin reducerea componentelor.
Transmisia face parte din sistemul de acționare electrică oferit de platforma Modular Electric Drive Matrix (MEB) și este construită în cadrul uzinei din Kassel, Germania.
Tehnologia poate fi aplicată în cazul unei mașini electrice mulțumită cuplului motor, care se află deja la valoarea maximă încă de la începutul plajei de turații. În cazul unui motor termic, această valoare diferă direct proporțional cu turația motorului, în acest caz fiind necesară o cutie cu multiple viteze.
Unitatea din interiorul lui VW ID.3 dispune de două stadii. Atunci când șoferul selectează marșarierul, sensul sistemului de acționare electrică este pur și simplu inversat, nemaifiind necesar un angrenaj suplimentar.
VW ID.3 atinge o viteză maximă de 160 km/h, timp în care motorul electric atinge o turație maximă de 16.000 rpm. Cei 204 CP și 310 Nm ai motorului electric sunt gestionați cu un raport de transmisie 10x. Puterea ajunge mai apoi la puntea din spate. O construcție cu două roți dințate de dimensiuni reduse a fost preferată în locul uneia mari pentru a permite un design cât mai compact al carcasei transmisiei.
Nivelul de zgomot este foarte redus în interiorul unui vehicul electric, așa că implementarea unei transmisii cu o singură treaptă de viteză a fost preferată deoarece asigură o funcționare aproape imperceptibilă în timpul mersului.