Comparativ BMW X1 vs VW Tiguan vs Ford Kuga – BMW incurca concurenta?

Era off-road-erelor de soi a apus. SUV-urile reprezinta viitorul masinilor cu tractiune integrala, iar in acest segment BMW se impune printr-un nou diesel disponibil la intrarea in gama modelului X1.

In trecutul nu foarte indepartat, masinile construite special pentru off-road erau masive, aveau forme patratoase si anvelope mari, adaptate pentru teren accidentat. Dar, gata, astfel de automobile sunt piese rare, imaginea lor s-a perimat intr-o perioada relativ scurta. Cei care vor un automobil cu tractiune integrala si aptitudini off-road, trebuie sa se orienteze catre segmentul SUV-urilor.

Acestea propun o imagine ceva mai feminina, lipsita de infatisarea incordata a tot-terenurilor de alta data. SUV-urile au reusit intr-un timp scurt sa se impuna pe piata, unele dintre ele propunand chiar si versiuni disponibile numai cu tractiune pentru puntea fata.

In acest segment activeaza si Volkswagen Tiguan, unul dintre modelele de succes. Competitorul sau, BMW X1 se face remarcat prin eficienta transmisiei, prin setarile trenului de rulare, prin tehnica moderna, dar si datorita motoarelor excelente. Acestea reprezinta atuuri de necontestat ale modelului X1. Dar oare versiunea de baza 18d, cu tractiune integrala va reusi sa se impuna in fata concurentilor Volkswagen Tiguan si Ford Kuga?

Ce ofera?
BMW X1 iese in evidenta inca de la prima privire prin formele mai elaborate, aratandu-se mai musculos si mai apt de lupta, in comparatie cu Tiguan si Kuga. Dar, dincolo de infatisare, BMW X1 stie sa faca fata si solicitarilor de zi cu zi. Interiorul ofera spatiu suficient atat pentru pasageri, cat si pentru bagaje.

Scaunele beneficiaza de plaje largi de reglare si ofera o buna sustinere laterala. Si locurile din spate sunt bine configurate. La aceste capitole, BMW X1 este mai rafinat in comparatie cu Ford Kuga, prin ceea ce transmite in materie de ambianta interioara si, in special, prin pozitia la volan. Numai ca, la oferta de spatiu interior, Tiguan se claseaza mai sus, acolo unde nici BMW X1 si nici Ford Kuga nu pot ajunge. Tiguan ofera spatiu generos pentru toti pasagerii, iar, in plus, intr-un mod cat se poate de rapid, habitaclul poate fi reconfigurat si modulat, datorita posibilitatilor de rabatare si culisare a banchetei din spate. Capacitatea portbagajului sau este cea mai mare: 1510 litri. Mai mult, spatarul scaunului pasagerului din dreapta se poate rabata (extraoptiune care este parte a pachetului Piele Vienna, care costa 2.181 euro cu TVA).

Vizavi de dotari, climatizarea automata este element optional pentru toate cele trei competitoare, iar la BMW X1 se plateste cel mai mare pret: 560 euro. Tot in cazul lui BMW X1, vorbim despre cutia de viteze automata, care costa, optional, 2.050 euro. La Ford Kuga acest reper nu este disponibil pentru motorizarile diesel. La Volkswagen Tiguan, cutia de viteze automata, cazul versiunii Track & Field, costa 1.807 euro.

Cum se conduc
BMW
este cunoscut pentru motoarele sale de prima clasa. In acest caz, 18d nu este la fel de rafinat ca fratele 20d, iar, uneori, pedala ambreiajului si schimbatorul vibreaza. Chiar si asa, motorul in patru cilindri ofera un cuplu ridicat pe o plaja de turatie mare si reactioneaza spontan la acceleratii. In cazul lui Ford Kuga, motorul este ceva mai silentios, dar nu raspunde la fel de spontan si viguros la acceleratie. In treapta a sasea chiar pare lipsit de vlaga. Se pare ca Ford cunoaste acest neajuns si, drept consecinta, in curand o sa isi faca aparitia un nou motor, ceva mai puternic, care va indeplini normele de poluare Euro 5. Prin comparatie, motorul TDI de la Volkswagen isi face bine treaba, se tureaza repede si face impresie buna in combinatie cu cutia de viteze, ale carei rapoarte si trepte sunt inspirat alese.

Volkswagen Tiguan beneficiaza de un sistem de suspensie ferm, cu tenta rigida, si putem vorbi, din acest punct de vedere, despre oarece atitudine sportiva. Ca atitudine pe viraje, Ford Kuga are tendinta de a se inclina puternic, aspect in totala contradictie cu sistemul agil de directie. Kuga dispune de o garda la sol inalta, de o setare mai moale a suspensiei, aspect avantajos pe denivelarile mari. In cazul rularii pe sosele cu gropi mici si frecvente, suspensia lui Kuga nu filtreaza eficient socurile produse de acestea.

BMW X1 se simte in mers asemenea unei limuzine destinate rularii pe asfalt. Suspensia sa are curse scurte si o fermitate sportiva. Astfel, denivelarile caii de rulare se fac simtite in permanenta, aspect deranjant, deoarece de la acest gen de automobil asteptam mai mult confort. Pe de alta parte, suspensia functioneaza silentios, iar filtrarea socurilor scurte si frecvente este buna. Lucrurile stau bine cand vorbim despre agilitatea automobilului. X1 trateaza curbele ca un BMW autentic si ofera un feedback excelent in cazul rularii pe sosea.

Din punctul de vedere al preciziei directiei, este oarecum dificil de pronuntat un verdict, dar este sigur ca prima pozitie se disputa intre BMW X1 si Volkswagen Tiguan, primul dintre cele doua invingand in final la acest capitol. Tot legat de X1, mai trebuie adaugat si faptul ca sportivitatea acestui model este subliniata si de schimbatorul de viteze cu ghidare precisa si curse scurte.

Cat costa
BMW X1 este cel mai scump model din acest comparativ – 29.928 euro fara TVA. La mica distanta, vine Ford Kuga – 27.786 fara TVA. In schimb, Volkswagen Tiguan are cel mai mic pret: 20.548 euro fara TVA. Chiar daca BMW X1 are cel mai mare pret, acest model ofera numarul maxim de airbag-uri in echiparea de serie, ca si Tiguan, dar, in plus, dispune de o mai buna tinuta de drum in viraje si comunica cel mai bine cu cel aflat la volan. Nu trebuie sa omitem de aici, in cazul lui BMW X1, facilitatea BMW Basic Service Inclusive pentru 5 ani sau 100.000 kilometri, care include urmatoarele: schimbarea uleiului de motor si a filtrului de ulei, inlocuirea filtrului de aer, a microfiltrelor si a filtrului de combustibil, inlocuirea bujiilor si a lichidului de frana, dar si verificarea autovehiculului, dar si alte servicii standard, conform Carnetului de Service BMW. Dar, dincolo de toate, BMW X1 este modelul care a inregistrat cea mai mica valoare a consumului mediu de combustibil.

Tot la capitolul echipari, putem observa ca Tiguan este singurul model din test care ofera de serie jante din aluminiu, in timp ce la BMW X1 acestea costa 760 euro, cu TVA, iar pentru Ford Kuga pretul jantelor din aliaj este de 600 euro, cu TVA. Cei care vor tapiterie din piele, trebuie sa plateasca cel mai putin, 1.590 euro cu TVA, in cazul lui BMW X1. La Volkswagen Tiguan, tapiteria din piele este parte a pachetului Piele Vienna, care costa 2.181 euro cu TVA si care mai include scaune sport fata, scaun sofer cu reglaje electrice, volan cu 3 spite cu ornamente din aluminiu si imbracat in piele, sertar scaun pasager dreapta fata, scaune fata incalzite, spatar scaun pasager complet rabatabil si schimbator de viteze imbracat in piele. La Ford Kuga scaunele imbracate in piele fac si ele parte din pachetul Tapiterie piele, care mai include scaune fata incalzite, masute rabatabile pe spatarul scaunelor fata, scaune tip confort, cotiera centrala spate cu spatiu depozitare.

Niciun model nu are in oferta de serie faruri cu xenon. Cele mai scumpe faruri cu xenon sunt cele de la Volkswagen Tiguan, care costa 1.176 euro cu TVA. Cele mai ieftine sunt la BMW X1 – 600 euro, cu TVA. In cazul lui Ford Kuga, farurile cu xenon sunt parte a pachetului Pachet Faruri bi-Xenon, care include si spalator pentru faruri si care costa 840 euro, cu TVA.

Adaugă un comentariu

Articole similare