Skoda Scala – Competiţie serioasă pentru Golf

Noua Skoda Scala îl înlocuieşte pe Rapid Spaceback. Aceasta este mai înaltă, mai bună şi mai frumoasă şi va reprezenta un pericol pentru competitori.

UN ASPECT CIUDAT: Scala este cea mai cunoscută operă din lume şI altarul naţional al italienilor. Dar Fiat nu a venit niciodată cu ideea de a da acest nume unei maşini. Chiar şi aşa, cehii se laudă cu nume muzicale de excepţie ca Dvorák, Smetana sau Janácek. Revenind la vedeta noastră de astăzi, Scala este succesorul lui Rapid Spaceback. Rapid? Întotdeauna s-a aflat în umbra modelelor Fabia şi Octavia. Scala vrea săiasă din această nişă acum, cu un nou design, un nou gabarit şi cu tehnologie proaspătă. Spre deosebire de predecesorul acesteia, Scala este construită pe platforma modulară a grupului VW.

În acest caz este MQB A0, pe care o utilizează şi Audi A1, Seat Ibiza şi VW Polo. Toate cele menţionate au o lungime de aproximativ patru metri, dar modelul cehilor se diferenţiază de ceilalţi fraţi de platformă prin lungimea de 4,36 metri. Scala se străduieşte vizibil pentru mai mult, fiind cu zece centimetri mai lungă decât Volkswagen Golf. Partea frontală este ascuţită, farurile sunt înclinate, iar consolele sunt scurte. Cu toţii putem fi de acord că arată mai bine decât Rapid Spaceback. Cel mai interesant element de design este reprezentat de luneta spate, unde noua inscripţie Skoda înlocuieşte logoul.

Exact acelaşi lucru poate fi spus şi despre interiorul noului model. Totul este clar şi modern, aici comparaţia cu Rapid nu-şi mai are rostul. Scala oferă opţiunea înlocuirii instrumentarului analogic cu unul digital de foarte bună calitate, iar unitatea media poate beneficia de un touchscreen cu o diagonală maximă de 9,2 inchi. De asemenea, noua Skoda vine cu o cartelă SIM integrată pentru a ră-mâne conectată în permanenţă.

Există o cantitate incredibilă de spaţiu, mai ales în spate. Acest aspect trebuie măsurat cu exactitate într-un test detaliat, dar Scala va fi probabil printre cele mai bune din clasa compactă. În plus, vine cu un spaţiu de depozitare care oferă minimum 467 de litri. Portbagajul poate fi extins până la 1.410 litri. De exemplu, VW Golf înghite între 380 şi 1.270 de litri.
Gama cehilor include cinci propulsoare: trei pe benzină, un motor diesel de 1,6 litri cu 115 CP şi un propulsorul 1.0 G-Tec (90 CP), care funcţionează cu gaz natural comprimat (CNG). Motorul 1.0 TSI este disponibil în două variante, de 95 CP sau 115 CP. Modelul de vârf este reprezentat de 1.5 TSI, care vine cu 150 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm.
În cadrul testului organizat în Croaţia, am condus versiunea 1,0 TSI cu 115 CP şi transmisie manuală cu şase trepte. Propulsorul este foarte bine reglat şi resursele acestuia sunt dimensionate perfect pentru gabaritul noului model. Insonorizarea este mult mai bună decât în cazul predecesorului, iar sunetul motorului nu este rău, dar poate fi auzit doar la turaţii mari. Schimbările treptelor pot fi realizate precis şi rapid.

Suspensia este reglată optim din punct de vedere al confortului, dar persoanelor care doresc un pic mai mult entuziasm le recomandăm suspensia adaptivă, care oferă mai multe moduri de condus pentru amortizoare. De asemenea, aceste moduri pot fi alese individual şi pentru motor, direcţie şi transmisie, ultima fiind reglabilă doar în cazul echipării cu DSG. În modul Sport, Scala oferă o ţinută de drum impresionantă, iar jantele de 17 inchi nu au reuşit să afecteze confortul. Chiar şi aşa, pentru drumurile din România recomandăm jantele de 16 inchi şi pachetul de drumuri grele, pentru a rula fără griji.

Preţurile pentru Skoda Scala încep de la 15.415 euro cu TVA pentru versiunea 1.0 TSI cu 115 CP şi transmisie manuală, în timp ce propulsorul cu 95 CP ajunge mai târziu în reprezentanţe. De dragulcomparaţiei, VW Golf cu 1.0 TSI şi 115 CP porneşte de la 16.641 de euro cu TVA.

Finanțare prin

Porsche Leasing

 

 

 

Avans (40%): 5.078 euro fără TVA
Perioadă de finanţare (luni): 48
PERFECT LEASING cu rată lunară de 65 euro fără TVA
Disclaimer: rata este valabilă prin Porsche Leasing România IFN SA pentru SKODA Scala 1.0 TSI Ambition 115 CP, preţ 12.695 euro fără TVA, cu bonus financiar 2% scăzut, produs PERFECT LEASING, perioadă de finanţare 48 luni, avans 40% (5.078 euro fără TVA), rulaj anual 10.000 km, dobândă fixă EUR 6,19%, volum finanţat 7.617 euro fără TVA, rata nu include CASCO şi TVA. Bonusul financiar se acordă doar la încheierea poliţei CASCO prin intermediul Porsche Broker. Oferta se adresează persoanelor juridice şi se supune unor termene şi condiţii.

 

Skoda Scala – date tehnice

Motor L3, turbo, benzină • Cilindree 999 cmc
Putere maximă 115 CP la 5500 rpm
Cuplu maxim 200 Nm între 2000-3500 rpm
Transmisie tracţiune faţă/cutie manuală cu 6
trepte Dimensiuni • L/l/h 4362/1793/1471 mm
Masă proprie 1305 kg • Portbagaj 467–1410 l
0–100 km/h 9,8 s • Viteză maximă 204 km/h
Consum 5,0 l/100 km • Emisii CO2 112 g/km
Preţ de la 15.415 euro cu TVA.

Adaugă un comentariu