Noua Skoda Superb facelift a ajuns pe mâinile noastre. Am testat un prototip echipat cu noul motor TDI evo. Uite cum a fost primul contact cu el!
GRUPUL VOLKSWAGEN A FĂCUT UN NOU MOTOR TDI. Tot de 2.0 litri, dar acum îi spune şi evo. A debutat pe Passat facelift, dar vine şi pe noul Superb facelift. Noi l-am testat în versiunea prototip, deoarece modelul de serie intră în producţie abia în toamnă. Cu imaginea pătată, inginerii au tras tare şi au regândit motorul de 1968 cmc, iar rezultatul ne place. Este mai silenţios ca niciodată şi reuşeşte să accelereze mai bine decât puteau predecesorii săi.
Iar un Superb cu 150 de cai-putere se mişcă mai bine decât ne-am fi imaginat. Odată cu faceliftul, avem şi schimbări de ordin estetic, un interior mai atent finisat şi mai multe actualizări tehnice. Rezultatul este o maşină competitivă pe piaţă, care stă bine pe drum şi oferă spaţiu din plin pentru ocupanţii săi. Calitatea percepută a crescut, iar transmisia manuală nu ne-a dezamăgit – pare că a fost şi ea actualizată pentru o schimbare mai rapidă şi mai lină a treptelor. Suspensia oferă un nivel bun de confort, în timp ce direcţia este adecvată pentru clasa aceasta, fără să exagereze înspre sportivitate. La bord vei găsi un set de ceasuri digitale care te întâmpină cu o grafică plăcută, iar acum avem şi noi sisteme de asistenţă a şoferului.
Maşina „ştie' să citească indica toarele rutiere şi poate să frâneze automat la viteza indicată pe acestea dacă ai deja tempomatul activat. Te mai ajută şI să ţii banda de rulare. Desigur, nu lipseşte conectivitatea cu un smartphone modern, iar cehii au adăugat noi elementeîn portofoliul „Simply Clever'. Adică vei putea comanda un suport de tabletă, o pătură pentru transportul unui căţel şI diferite accesorii pentru a le face viaţa mai uşoară copiilor tăi. Portbagajul este spaţios şi se mândreşte în continuare cu un sistem de deschidere care îţi permite introducerea unor obiecte voluminoase. Skoda a găsit formula câştigătoare aici de multă vreme, aşa că ar fi şi păcat să renunţe vreodată la această funcţie. La fel ca „vărul' Passat, tot ce am putea să îi imputăm lui Superb vine la capitolul emoţie, unde maşina nu îţi transmite vreun sentiment deosebit, fiind făcută să fie apreciată de cât mai mulţi oameni. E o maşină „credincioasă', pe care te poţI baza. Te vei simţi bine la volan şi chiar şI în spate, ceea ce este mai mult decât media cerinţelor majorităţii clienţilor.
Verdict
Încă de la prima generaţie de Superb, Skoda „nimerise' o reţetă câştigătoare. O maşină spaţioasă, cu motoare şi tehnologii de la Grupul VW, care merge ca un Passat şi costă ceva mai puţin. Sperăm doar că modelul de serie va merge la fel de bine ca acest prototip!
Skoda Superb 2.0 TDI evo
Motor L4, turbo, diesel • Cilindree 1968 cmc
Putere maximă 150 CP între 3500 şi 4000 rpm
Cuplu maxim 340 Nm între 1700 şi 3000 rpm
Transmisie tracţiune faţă, cutie manuală cu 6
trepte • L/l/h 4861/1864/1468 mm • Masă proprie
1540 kg • Portbagaj 625-1760 l • 0–100
km/h 9,2 s • Viteză maximă 219 km/h • Consum
4,2 l/100 km • Emisii CO2 111 g/km • Preţ
nespecificat pentru versiunea testată (prototip)