Totul devine serios pentru VW Golf VIII. În cadrul primului test drive am avut la dispoziție versiunea TSI cu 130 CP și transmisie manuală.
Totul este încă acolo: proporțiile, linia generală, montantul C și spatele abrupt. Chiar și așa, numărul opt arată, de asemenea, solid și atemporal, așa cum ne-a impresionat fiecare generație a compactei din Wolfsburg.
Totuși, arată puțin diferit la bord. Până acum, senzația era: bun venit acasă! Și acum? Bine ați venit la muzeul de artă contemporană, poate. Totul este digital aici, un ecran cu diagonala de 10 inchi înlocuiește vechile ceasuri analogice, iar unitatea media oferă, în standard, un display tactil cu diagonala de 8,25 inchi, în timp ce un ecran de 10 inchi este suplimentar.
E bine până acum, dar VW a schimbat complet modul de interacționare. Nu vei mai găsi butoane sau comutatoare familiare. Centrul de comandă se regăsește în ecranul tactil, acolo unde trebuie să glisăm, să apăsăm și să facem zoom. Meniurile sunt dispuse logic și au o grafică atractivă. Problema este că sistemul de operare este extrem de stufos și vă poate distrage atenția, dacă nu puteți efectua o comandă din prima încercare.
Spațiul din interior nu a suferit mari schimbări. Poziția scaunelor din față este perfectă, în timp ce adulții sunt, de asemenea, cazați confortabil în spate. Portbagajul înghite între 381 și 1.237 de litri, nu cu mult diferit de anteriorul de 380-1.270 de litri.
Noul Golf va veni cu motoare cu puteri cuprinse între 90 și 300 CP. Mașina noastră de test are sub capotă propulsorul de 1,5 litri cu 130 CP și o transmisie manuală cu șase trepte. Motorul are un comportament ușor anemic la turațiile joase, dar după 1400 rpm devine plin de viață și face față cu bine noului Golf de 1,3 tone, ba chiar în turații ridicate produce un sunet robust. În orice caz, dacă vrei să mergi mai repede, trebuie să schimbi viteza mai des. Nu este o problemă, deoarece transmisia are o timonerie precisă și ușor de folosit.
Nou la bord este sistemul de management al modurilor de condus. Acesta controlează parametrii șasiului adaptiv și ai diferențialului electronic XDS. Suspensia adaptivă dispune de 15 pași în care poate fi reglată. Funcționează bine.
Noul Golf poate fi ajustat aproape așa cum îți dorești, de la foarte confortabil la extrem de agil și ferm. Direcția progresivă este precisă și oferă un feedback precis.
VW a schimbat numele echipărilor pentru Golf 8. Trendline, Comfortline și Highline sunt istorie. De acum, vor exista versiunile Golf, Life, Style și R-Line. Versiunea cu 130 CP pornește de la 20.303 euro în România.
Prima impresie
Se poate spune despre designul noii generații că este rezervat. De asemenea, este considerat atemporal și rafinat în detalii. Din păcate, publicul-țintă al noului model rămâne în rândul șoferilor mai în vârstă.
Date tehnice
Motor L4, turbo – Cilindree 1498 cmc – Putere maximă 130 CP la 5000 rpm – Cuplu maxim 200 Nm la 1400 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie manuală cu 6 trepte – L/l/h 4284/1789/1491 mm – Masă proprie 1.315 kg – Portbagaj 381–1.237 l – 0–100 km/h 9,2 s – Viteza maximă 214 km/h – Consum 5,3 l (WLTP) – Emisii CO2 121 g/km – Preț de la 20.303 euro
Verdict
Golful cu numărul opt nu impresionează prin designul exterior, dar lucrurile stau foarte diferit la interior. Singurul inconvenient aici: sistemul de infotainment lasă loc pentru îmbunătățiri. Dar adevărata forță a noului model constă în votul de încredere: șasiul, direcția și manevrabilitatea sunt pur și simplu minunate.
Finanțare prin