Un Chevrolet Camaro din 1979 a ajutat operațiunile logistice ale forței multinaționale în Bosnia. Bineînțeles, pentru că era o mașină rapidă, nu una militară.
Războiul nu e un sport, însă iată că o mașină sport a ajuns pe front și s-a descurcat bine în cursul misiunilor sale de salvare și cu caracter logisic.
Este vorba despre un Chevrolet Camaro din 1979, devenit veteran al conflictului din fosta Iugoslavie. Așa-numitul război bosniac, ceva între un război civil și conflict internațional, s-a încheiat în 1995, după ce în cursul său au murit aproximativ 100.000 de militari și civili.
Ideea folosirii acestei mașini i-a aparținut unui ofițer din forțele speciale Jaeger Corps of Denmark, pe nume Helge Meyer. Știind că are nevoie de un mijloc de transport rapid pentru a-i ajuta la nevoie pe civilii din zonă cu transporturi urgente de provizii, el a trecut la modificarea unei mașini aflate întâmplător pe teren.
Cu aprobarea și contribuția coducerii forțelor americane detașate în Bosnia, acel Chevrolet Camaro din 1979 a ajuns să arate asemenea vehiculelor din filmul Mad Max. Plugul metalic din față avea scopul îndepărtării minelor antipersonal și mai multe plăci metalice din kevlar au fost adăugate pe post de blindaj, inclusiv la nivelul geamurilor. Au fost adoptate pneuri run-flat, iar la bord au fost instalate un sistem night-vision și unul de detecție termică.
Cât despre motorul V8 aspirat de 5,7 litri, în configurația de uzină el furniza numai 185 CP. Cu mici intervenții de tuning, puterea a fost ridicată la 220 CP. Instalarea unui rezervor de N2O făcea posibilă creșterea episodică a puterii până la 440 CP. Poate că forma caroseriei nu este cea mai practică, însă mașina putea fi încărcată cu aproximativ 400 kg de provizii care urmau să fie livrate rapid.