Viitorul model Mazda MX-30 ar putea beneficia oficial de o versiune cu un propulsor termic rotativ utilizat pe post de range extender, ceea ce înseamnă că și următorul RX mai are câteva șanse la viață.
Versiunea standard a lui MX-30 dispune de un motor electric cu o putere de 143 CP. Acumulatorul are o capacitate de 35,5 kWh și asigură o autonomie de 209 km, conform ciclului de testare WLTP.
În materie de design, Mazda MX-30 poartă liniile limbajului Kodo, așa cum le-am văzut deja exprimate pe noile Mazda 3 și pe CX-30. Un element distinctiv de design al electricei Mazda îl reprezintă portierele spate, al căror deschidere este similar cu ceea ce oferea RX-8. La interior, MX-30 se remarcă printr-un instrumentar de bord cu elemente digitale dar și analogice; consola „plutitoare’ scapă de butoanele clasice, care au fost înlocuite cu un ecran tactil.
Valoarea relative redusă a autonomiei i-a îndemnat pe japonezi să găsească metode eficiente de a crește numărul de kilometri pe care îl poate parcurge Mazda MX-30 între conectările la priză.
Mazda are o lungă istorie cu motoarele rotative, dar acestea nu sunt cunoscute pentru eficiență sau pentru fiabilitate. Aceste lucruri se vor schimba acum.
Compania analizează introducerea unui range extender la bordul lui Mazda MX-30, tehnologie pe care a aplicat-o cu success la conceptual Mazda2 EV.
Sistemul utilizat la bordul subcompactei electrice utiliza un propulsor Wankel cu capacitatea cilindrică de 0,333 litri. Producea 38 CP și ajuta efectiv la dublarea autonomiei pe care mașina o realiza cu acumulatorul de 20 kWh.
Aceste vești ne reaprind speranța pe care o aveam în 2015, atunci când Mazda expunea un concept sportiv la Salonul Auto de la Tokio. Sub capota acestuia s-ar fi aflat un propulsor rotativ de nouă generație, ce purta denumirea de Skyactiv-R. Încă așteptăm următorul RX cu sufletul la gură. Dacă va mai fi…