Americanii de la Blink au prezentat o stație mobilă de încărcare pentru mașini electrice.
Dacă vă uitați bine la imaginea de prezentare a acestei inovații, pare a fi ceva la care ne-am gândit cu toții. Mai mult decât atât, parcă am văzut această idee sub forma unor glume pe internet.
Rinichii’ BMW rămân alături de modelele brandului și în era EV
Cei de la Blink nu văd ideea lor cu același spirit critic și o descriu drept o inovație gândită pentru șoferii de vehicule electrice care au rămas în pană de curent și sunt mult prea departe de cea mai apropiată priză.
Inovația propusă de Blink este un generator de curent continuu de 240V, iar dispozitivul se mândrește cu puterea unei stații de încărcare de nivel 2. Acest generator are un amperaj de 40A și poate livra o putere maximă de 12 kW, însă puterea maximă continuă este de 9.6 kW.
La doar 50% din sarcina maximă, poate să funcționeze nouă ore cu cei 41.2 litri de benzină pe care îi ține în rezervorul integrat. Din păcate, această unitate nu este suficient de ușoară încât să fie portabilă pentru un singur om, deoarece are o masă estimată de 160 de kilograme.
Hyundai Kona Electric: Viitorul poate fi EV
Creatorii săi spun că poate să încarce între 0,8 și 1,6 kilometri de autonomie într-un minut. Practic, în 15 minute operat la sarcină maximă ar putea să încarce un vehicul electric suficient de mult încât să parcurgă 15 kilometri. Echipamentul are o priză Type 2, deci încarcă direct o mașină electrică echipată cu un asemenea port de încărcare și este compatibilă și cu modelele Tesla, nu doar cu restul mașinilor electrice de pe piață.
Cei care au realizat această soluție de încărcare mobilă au gândit două variante ale acesteia: cu și fără rețea. Cea din urmă este gândită pentru autoutilitarele de depanare care ajută miloane de șoferi rămași pe marginea drumului în urma unei pene sau a unei probleme tehnice.
Renault Zoe, de la 8.000 de euro – Fără griji pentru viitor
Prima soluție, care prevede integrarea într-o rețea, implică o conexiune Wi-Fi și legarea dispozitivului la internet și la rețeaua de peste 23.000 de puncte de încărcare din Statele Unite ale Americii. Ideea din spatele acestei soluții ar fi amplasarea sa în anumite locuri în care nu poate fi plasat un punct de încărcare convențional și pentru a asigura energie electrică pentru șoferii de mașini electrice care și-au dat seama că nu au o autonomie suficientă de mare pentru a ajunge la o stație convențională. Iar conexiunea Wi-Fi integrată este acolo pentru ca șoferul să poată plăti curentul pe care îl primește mașina sa. Nu este specificat la ce preț pe kilowatt vor fi oferite aceste planuri de încărcare de urgență.
Dubă sau supercar? În viitor vor utiliza aceeași platformă
În orice caz, această inovație prezentată de Blink este gândită drept o soluție de urgență, nu o variantă de încărcare zilnică pentru cei care conduc un vehicul electric. În caz contrar, aceștia ar sfida scopul pentru care au cumpărat un autovehicul electric, adică renunțarea la combustibilii fosili pentru deplasare, iar un generator bazat pe carburanți fosili care încarcă o mașină electrică este un semn că faci ceva greșit. De ce? Pentru că un generator alimentat cu carburant are o eficiență limitată de modul în care funcționează un motor cu ardere internă, iar randamentul maximum asigurat de acesta nu a crescut de ani buni.
Primul Alfa Romeo electric? Iată câți cai are prototipul!