Nu întodeauna intențiile se potrivesc cu situația reală. De exemplu, acest Jaguar E-Type din 1964 nu părea să aibă probleme mari cu rugina la prima examinare. Situația a început să se schimbe în faza demontării.
De-a lungul a trei zile de lucru s-a văzut adevărata dimensiune a deteriorărilor cauzate de aproximativ 40 de ani de neglijare a mașinii. Desigur, unele elemente nu au mai putut fi recuperate, așa că au fost înlocuite.
Dar, dacă tot s-a ajuns până aici, restauratorul și-a pus ambiția să obțină un rezultat chiar mai bun decât a oferit fabrica sub forma mașinii noi. Astfel, la structura mașinii au fost adăugate câteva elemente de rigidizare noi. Nu s-a făcut nicio schimbare în privința aspectului automobilului. Astfel, exteriorul a fost revopsit în culoarea originală Opalescent Silver Blue, iar tapițeria din piele a primit nuanța Oxblood Red.
Pe de altă parte, s-au adus perfecționări sistemului de frânare și suspensiei. Adoptarea unor discuri și etriere de tip mai nou rămâne o intervenție discretă și, în același timp, eficientă. Propulsorul XK6 de 3,8 litri a fosr restaurat ca la carte, plus mici intervenții din spectrul celor pe care orice preparator al vremii le putea face: ușurarea și reechilibrarea arborelui cotit, modificarea axelor cu came. Adoptarea unui radiator din aluminiu a fost de natură să îmbunătățească randamentul răcirii. A fost adăugat un circuit de evacuare nou, din oțel inox, iar cutia de viteze montată la reasamblare oferă cinci trepte.
„Nu a fost o restaurare obișnuită, ci o provocare în toată regula', după cum mărturisește Marcus Holland, fondatorul firmei E-Type UK. „Dincolo de livrarea către client aunei mașini perfect funcționale, avem acum și satisfacția de afi asigurat viitorul pe termen lung pentru acest remarcabil exemplar al patrimoniului auto britanic.'