Ministerul Transporturilor din Japonia a hotărât ca toate mașinile noi vândute în această țară să aibă sistem de lumini automate. Iată de ce.
Citește și:
Confirmare din interior: Poliția Română are plan de amenzi
Mașina cu bere ar putea fi un business de succes în vremea COVID-19 (VIDEO)
APIA: Piaţa auto din România a scăzut cu aproape 24%, în primul trimestru
După ce vezi acest video înțelegi ce înseamnă noroc
Cât din Dacia Spring vom vedea în Sandero 2021? Iată cum ni l-am imaginat!
Japonia este prima țară din lume care impune sistemele automat de lumini ca dotare obligatorie pentru mașinile care vor fi comercializate aici. Motivul este reducerea numărului de accidente în care victime sunt bicicliștii și pietonii, accidente cauzate din lipsa de vizibilitate.
Această măsură vine și pe fondul unui obicei al japonezilor de a stinge, din complezență, farurile atunci când se află la semafor, pentru a nu obosi ceilalți participanți la trafic. Însă acest gest onorabil are drept consecință situația în care șoferii uită să aprindă farurile odată ce se pun în mișcare, „ajutați’ și de iluminatul stradal urban.
Așadar, Japonia vrea ca toate autovehiculele comercializate aici să dispună de faruri automate, care se aprind imediat ce indicele de luminozitate scade sub baremul de 1.000 lux. Acestea vor rămâne aprinse și cât timp mașina staționează, cu excepția situațiilor când transmisia automată este trecută pe modul Parking, sau atunci când autoturismele cu transmisie manuală au frâna de mână acționată. Totodată, la peste 7.000 lux, farurile mașinii se vor stinge.
Cu toate că în civilizația vestică nu există acest obicei — de a nu deranja pe cei din fața ta cu farurile — situațiile în care șoferii circulă prin oraș cu luminile stinse noapte sunt relativ des întâlnite. Poate că această normă legislativă ar putea fi aplicată și în România, țara europeană codașă la capitolul siguranță rutieră.