CONTACT Mazda6 – Skyactiv e mai mult decat un cuvant

Noua Mazda6 demonstreaza ca tehnologiile Skyactiv aduc un beneficiu clar in viata reala: masa redusa, consum mic si performante dinamice de top. Primele impresii de la Lisabona.

Spre deosebire de Toyota, Mazda este un constructor mic. Insa firma din Hiroshima are ambitii mari. Dupa CX-5, programul Skyactiv a fost transplantat cu succes si la noua Mazda6. Ce inseamna concret?

–          In primul rand masa masinii este mai mica cu circa 100-150 kg decat la orice rival european sau asiatic desi dimensiunile au crescut semnificativ mai ales pentru versiunea limuzina (plus 13,5 cm)

–          consumul este extrem de redus. Dieselul de 150 CP cu transmisie manuala pe limuzina anunta un consum mediu de doar 3,9 l/100 km. Surprinzator, si benzina de 2 litri si 145 CP cu aceeasi transmisie manuala are un consum de 5,5 l/100 km. Astfel se explica si de ce Mazda nu a trecut la turbo. Jerome de Haan, noul sef de PR Mazda declara: Motoarele turbo consuma putin doar pe hartie nu si in viata reala’. Si cata dreptate are PR-ul lui Mazda.

La primul contact cu noua Mazda6, am condus breakul diesel de 150 CP cu transmisie manuala. 3,9 l/100 km e un vis frumos, dar 5,5 l/100 km se pot obtine cu putina atentie mai ales ca la bord erau si sistemul start&stop si cel de regenerare a energiei la franare (i-ELOOP). Tinuta de drum este foarte sigura, fiind ceva mai ferma decat la CX-5. Impreuna cu directia cu demultiplicare scurta, Mazda6 se conduce agil si placut, masa redusa avand si ea o contributie importanta.

Dieselul de 2,2 litri cu doua turbine este un exemplu de rafinament si de silentiozitate. Trage superb pe toata plaja de turatie si este foarte elastic.

La aproape 4,9 metri lungime, Mazda6 ofera foarte mult loc la interior. Breakul e mai scurt cu 65 mm decat sedanul, dar in spate, spatiul este extrem de generos la ambele versiuni. Doar portbagajul e ceva mai mic decat la concurenta dar cu 489 litri la limuzina si minim 522 de litri la break, este totusi suficient de mare.

Mazda6 e deja disponibila in patru niveluri de echipare, cinci motorizari la preturi care pornesc de la 21.690 euro.

Cititi mai multe in auto bild 2/2013 din 7 februarie.

 

 

Adaugă un comentariu