Un studiu arată că mașinile second-hand din România au, în medie 59.000 km dați înapoi. Dar asta nu e cea mai mare problemă…
Citește și:
Coronavirus: unde poți merge cu mașina, ce completezi în declarație, ce faci cu permisul expirat
Un tren a spulberat o mașină în județul Buzău. Ce a urmat a surprins autoritățile
Golf pierde titlul de bestseller VW. Iată noua vedetă în vânzări de la Volkswagen
Un studiu efectuat de specialiștii de la carVertical pe 200.000 de anunțuri de vânzare second-hand de la noi din țară, din 2019, a schițat câteva elemente definitorii ale pieței SH din România.
De exemplu, mașinile second-hand scoase la vânzare în România au, în medie, 59.129 de kilometri dați înapoi. Una din trei mașini dispune de acest tratament de „întinerire’ forțată. Modelele cel mai des afectate de această metodă sunt cele de la BMW (24%), urmate de Audi și Volkswagen (19%) și de Mercedes-Benz (8%).
Cu toate că aproape 60.000 de kilometri „furați’ sunt mult, România nu se află cu mult în urma mediei europene — de 56.836 de kilometri. Însă vânzătorii din țara noastră sunt mult mai rău-intenționați când vine vorba de a menționa reparațiile făcute mașinii.
În urma analizei efectuate, unul din cinci proprietari (23%) au „omis’ să spună în anunțul de vânzare că mașina a suferit reparații. Aici suntem cu mult sub media europeană, de 9,3%.
Din nou, cea mai afectată marcă este BMW, 22% dintre mașinile verificate având reparații pe care proprietarii au „omis’ să le declare în anunțul de vânzare. Volkswagen (21%), Audi (16%) și Mercedes-Benz (8%) sunt următoarele cele mai afectate branduri.
Este de la sine înțeles că există avantaje (precum achiziția unei mașini la super-preț, chiar dacă știi că ai de muncă la ea) și dezavantaje în achizițiile second-hand, pe care le-am menționat în articolul acesta. Cel mai important: înainte să cumperi o mașină second-hand, încearcă să afli cât mai multe despre ea înainte să dai banii.