BMW l-a prezentat oficial pe noul Seria 4 Coupe, o sportivă cu două portiere și de trei ori mai mult caracter. Iată cu ce se laudă Seria 4 Coupe.
Citește și:
Îndrăzneț: așa ar arăta o Dacia 1300 dacă ar fi lansată în 2020
Am avut suficient de mult timp să ne obișnuim cu grila imensă, poziționată vertical, a lui Seria 4 Coupe. BMW ne-a anunțat că nu va face modificări mașinii, așa cum nici 3.0 CSL nu a fost modificat doar pentru că arăta ciudat. Sau Seria 5 desenată de Chris Bangle. Așa că Seria 4 își asumă rolul de mașină a contrastelor, pe care fie o iubești, fie o urăști. Dar să vedem ce mai aduce pe lângă grila imensă.
Motorizările de debut pentru Seria 4 Coupe
Patru motorizări au fost anunțate de BMW pentru coupe-ul Seria 4: trei pe benzină (420i, 430i, M440i xDrive) și una diesel (420d/420d xDrive). Entry-level este benzinarul 420i, care livrează 184 CP și 300 Nm către puntea spate și poate accelera 0-100 km/h în 7,5 secunde; viteza maximă este de 240 km/h. Următoarea treaptă este 430i, al cărui patru-în-linie dispune de 258 CP și 400 Nm și propulsează coupeul de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde. Vârful de gamă pentru Seria 4 Coupe este M440i xDrive: 374 CP, 500 Nm și un sprint 0-100 km/h în 4,5 secunde.
La capitolul diesel, 420d are cifre familiare: 190 CP, 400 Nm. Sprintul 0-100 km/h se desfășoară în 7,1 secunde, iar consumul mediu mixt declarat de producător este cel mai mic din gamă: 4,9 l/100 km. Gama de motoare diesel va fi extinsă în martie 2021 cu două propulsoare mai puternice: 430d xDrive (286 CP, 650 Nm, 0-100 km/h în 5,2 secunde) și M440d xDrive (340 CP, 700 Nm, 0-100 km/h în 4,7 secunde).
O noutate importantă pentru Seria 4 Coupe este faptul că nu dispune de transmisie manuală: vine în standard cu o automată Steptronic cu opt rapoarte. În funcție de echipare (sau ca dotare opțională) Seria 4 Coupe poate fi dotat cu transmisia Steptronic Sport, a cărei funcție Sprint pune în evidență mai bine calitățile dinamice ale mașinii.
BMW augmentează electric și motoarele din gama lui Seria 4: toate motorizările diesel și motorul L6 pe benzină dispun de tehnologie mild hybrid la 48 V. Totodată, toate dieselurile au acum supraalimentare în două trepte (au două turbosuflante).
BMW Seria 4 Coupe crește în dimensiuni
Probabil că nu e o surpriză faptul că noua generație Seria 4 Coupe este mai mare: are 4.768 mm lungime (+130 mm), 1.852 mm lățime (+27 mm), 1.383 mm înălțime (+6 mm). Ampatamentul a crescut și el la 2.851 mm (+41 mm). Doar volumul portbagajului a scăzut ușor, cu 5 litri, ajungând acum să măsoare 440 de litri.
Comparativ cu Seria 3 — pe a cărui platformă a fost dezvoltat — noul BMW Seria 4 Coupe are centrul de greutate poziționat cu 21 mm mai jos, iar ecartamentul punții spate a crescut cu 23 mm. Raportul maselor pe punți a rămas echilibrat (50:50).
Dotări standard noi pentru Seria 4 Coupe
Pe lista de dotări standard pentru noul BMW Seria 4 Coupe se înscriu, pe lângă transmisia Steptronic cu opt rapoarte, și farurile și stopurile cu LED, jantele de 17 inci, senzori de parcare față și spate. La interior — unul mai silențios, mulțumită parbrizului cu sticlă acustică — primești scaune sport, volan din piele, climatizare pe trei zone și noul sistem de operare 7.0 (care vine ca dotare standard cu ecran de 10,25 inci și, opțional, de 12,3 inci).
Pe partea de tehnologie, noul Seria 4 Coupe primește ca dotare standard sistemul de navitație BMW Maps și conectivitate (wireless) Apple CarPlay și Android Auto. Opțional poate fi comandat cu Head-Up Display (care are suprafața de proiecție cu 70% mai mare), cu asistentul de parcare cu funcție de mers autonom în marșarier, cu sistemul de camere video la 360 de grade și, implicit, cu sistemul Drive Recorder, care poate salva ultimele 40 de secunde înregistrate.
Lista de opționale este, ca în cazul lui Seria 3, bogată în oferte variate. Seria 4 Coupe poate fi comandat cu pachetul M Sport Pro — care oferă, pe lângă pachetul exterior și jantele de 19 inci — augmentare sonoră la interior, suspensie M Sport cu amortizoare adaptive, frâne M Sport și diferențial spate M Sport.