BMW reuseste sa surprinda din nou. In teorie, un hibrid are logica atunci cand motorul electric este corelat cu unul termic de cilindree medie sau mica pentru a crea un angrenaj foarte eficient din punct de vedere al consumului. Corect! Dar de ce sa nu functioneze aceasta idee si in cazul unui motor V8 care dezvolta puteri de care hibrizii nu au auzit pana acum?! Nu pentru a fi neaparat extrem de economic, ci pentru a reduce consumul urias al acestor motoare.
Cam asta au gandit si cei de la BMW si au si pus-o in aplicare. Am vazut asta la X6 ActiveHybrid (Auto Bild 8/2010) si acum la ActiveHybrid7. Acum realizam ca BMW nu are in gama sa doar cel mai puternic hibrid din lume, ci il are si pe al doilea. ActiveHybrid7 este dezvoltat pe baza lui 750i, dar aduce o serie de surprize importante.
In primul rand, propulsorul V8 cu cilindreea de 4,4 litri bi-turbo nu mai dezvolta 407 CP, ci 449 CP. Iar acestia sunt acum ajutati de un mic motor electric care aduce un aport de 20 CP, astfel incat intregul sistem dezvolta 465 CP. Spre deosebire de X6 ActiveHybrid (care este catalogat ca un full-hybrid), ActiveHybrid7 este un mild-hybrid pentru ca nu poate rula exclusiv cu energie electrica.
Motorul electric este doar un „asistent“ pentru cel pe benzina in timpul acceleratiilor puternice si se transforma in generator in timpul franarii pentru a recupera energia. Bateriile litiu-ion sunt pozitionate in portbagaj si asigura necesarul de energie electrica pentru sistemele electrice ale masinii atunci cand motorul este oprit. Asta, pentru ca ActiveHybrid7 este dotat standard cu Start&Stop. Tot standard, este oferita si cutia de viteze cu 8 trepte. Aceasta este foarte rapida, fluenta, nu produce socuri si o putem considera o referinta in materie.
ActiveHybrid7 este mai scump cu 12.376 de euro fata de 750i, insa nu trebuie sa gandesti ca de acesti bani vei cumpara doar o masina mai economica. Un calcul simplu ne arata faptul ca un cal putere de la ActiveHybrid7 este mai ieftin decat unul de la 750i.
Si cei 465 CP nu sunt prezenti doar in fisa tehnica. Pare incredibil, dar aceasta limuzina de peste 2 tone reuseste sa atinga 100 km/h in doar 4,9 secunde (conform producatorului) si are reprize demne de o masina sport. Orice apasare a pedalei de acceleratie se transforma intr-o explozie de putere, dar totul fara a pierde din rafinamentul necesar unei limuzine de lux.
Cutia de viteze are toate aprecierile noastre, pentru ca face ca fluxul de putere sa para continuu, lucru ce permite ca sprinturile sa fie rapide, iar rafinamentul si confortul, supreme. In rest, in interior, pare ca esti rupt de orice realitate si totul in jurul tau se intampla in ritmul in care este setata masina: Confort, Normal, Sport sau Sport+. Aici se reflecta cel mai bine cei 104.720 de euro cu TVA pe care trebuie sa-i platesti pentru a avea la dispozitie o astfel de limuzina.
Latura sportiva tipica BMW este prezenta alaturi de luxul si rafinamentul pe care o asemenea limuzina trebuie sa le ofere. Totul, raportat la un sistem hibrid care pare promovat mai mult de marketing, dar care, in realitate, reuseste sa ofere cifre de consum incredibile pentru o limuzina de asemenea dimensiuni.