Inteligența artificială (AI) devine din ce în ce mai importantă pentru mobilitate. Din acest motiv, Continental a dezvoltat un cod de etică pentru utilizarea unor astfel de sisteme de autoînvățare.
„Inteligența artificială poate și trebuie să fie programată și utilizată numai în conformitate cu principii etice clare. Algoritmii inteligenți joacă un rol imens în industria auto, cum ar fi în cazul conducerii autonome. În calitate de companie tehnologică, suntem responsabili să ne asigurăm că toate evoluțiile produselor noastre și procesele interne sunt în conformitate cu standardele etice. Acesta este motivul pentru care procesul decizional bazat pe AI trebuie să fie întotdeauna nediscriminatoriu „, a explicat Dirk Abendroth, directorul tehnologic al Continental Automotive.
Codul etic corespunde reglementărilor internaționale, cum ar fi liniile directoare ale UE privind etica. Acesta se aplică tuturor locațiilor Continental din întreaga lume și servește drept ghid pentru toți partenerii de colaborare ai companiei.
Noul cadru de reglementare se concentrează pe transparența deciziilor computerizate, precum și pe securitatea datelor. În cazul în care computerele preiau sarcini cheie din activitate, o condiție prealabilă de acceptare a acestui lucru este aceea ca oamenii să înțeleagă cum funcționează un astfel de sistem de autoînvățare.
De unde sunt preluate datele? Ce pași de procesare duc la ce acțiuni? Cum sunt stocate datele?
Pe plan intern, de exemplu în managementul resurselor umane, procesele de lucru care implică utilizarea inteligenței artificiale sunt conforme cu celelalte reglementări Continental, cum ar fi cele referitoare la egalitate? Astfel de întrebări – și deci reglementări – sunt esențiale atunci când vine vorba de modelarea mobilității viitorului. Din ce în ce mai multe funcții de zi cu zi sunt aproape de neimaginat fără AI: asistenții de voce în smartphone-uri, metodele de diagnostic în sectorul medical și aplicațiile de navigație sunt toate exemple importante.
Continental se bazează pe inteligența artificială pentru o gamă largă de produse. Acestea includ sisteme de asistență a șoferului bazate pe camere cu recunoașterea obiectelor, sisteme de asistență la întoarcere și recunoașterea gesturilor ca mijloc de comunicare între oameni și vehicule. Astfel de sisteme cu funcții AI sunt capabile să prelucreze cantități mari de date aproape în timp real și să ofere rezultate mai bune cu fiecare informație nouă primită.