Bentley Mulsanne Speed: Cel mai rapid conac al lumii

Știm cu toții cum arată un conac englezesc. Dacă ar deveni mașină, probabil ar fi un Bentley Mulsanne Speed.

Fără filme, imaginația noastră ar fi trebuit să muncească mai tare ca să ne prezinte un conac englezesc.  Dar cum ar fi dacă acel conac ar fi o mașină? Ar fi tare apropiat de un Bentley Mulsanne configurat precum exemplarul testat de noi. Este un Mulsanne Speed, ce-i drept, dar pielea de calitate, lemnul ales cu atenție și finisajele metalice lustruite sunt atât de luxoase, încât par să treacă de lumea auto și să fie dintr-un conac.

Cam la fel ești și tu izolat de lumea de afară. Zgomotul de vânt este aproape imperceptibil, iar motorul se aude parcă doar în acele momente în care vrei să-l auzi. Adică atunci când calci accelerația și te minunezi. De ce te minunezi? De felul în care poate să accelereze acest Mulsanne. Trage de parcă ar fi o locomotivă scăpată de sub control, dar virează de parcă e pe șine. Îi simți greutatea ocazional, dar sistemul de frânare n-a fost informat și își face treaba ca la carte, în ciuda gabaritului. Probabil că sunteți ca noi și vă întrebați cum este față de Rolls-ul pe care l-am condus în trecut. Doar butonul care oprește fantele de aerisire din bord seamănă, precum și antifonarea până la un punct. În rest, sunt neașteptat de diferite!

În Bentley simți cu adevărat că ești la volan și conduci, pe când în Rolls-Royce Phantom ești ușor deasupra acestei lumi. Dacă pare cumva negativ față de Mulsanne Speed, credeți-ne că nu este deloc așa, ci este doar un alt exemplu la cât de diferite pot fi mașinile în zona rarefiată a lumii auto. Zona în care un sistem audio de 15.000 de euro nu este ieșit din comun. Și în care un preț de 300.000 de euro este rezonabil. Și în care o bună parte din asamblare este făcută manual. Pe bună dreptate, nu?

În timp ce designul poate că nu este pe placul oricui, în realitate îți va fura privirea și respirația. Iar sunetul motorului va reuși să îț­i ridice firele de păr de pe mâini. Iar totul se va î­ntâmpla în confort perfect. Unitatea multimedia este singurul element care pare puțin prea clasic la bord, dar să nu uităm în ce an a apărut Mulsanne Speed. Și mai ales când a apărut Mulsanne. Da, au trecut ceva ani peste noi de atunci, iar sistemul nu se face de rușine astăzi. Îl iertăm oricum datorită vecinilor săi de bord.

Atenția la detalii este impresionantă, iar felul în care fiecare buton face „click' ne-a stricat iar percepția mașinilor pe care le vom conduce după acest Bentley. Oricâtă grijă ar avea la proiectare un producător de volum, chiar și un producător premium, nu va mai fi la fel. La fel ca Phantom, Mulsanne Speed este ușor de condus, poate chiar mai ușor datorită demultiplicării direcției, iar suspensia este foarte confortabilă în timp ce reușește să țină garda sus pe orice viraj și la orice viteză rezonabilă. E greu să îi găseși cusur. Mașina poate mai mult decât ai tu curaj să î­mpingi. În majoritatea situațiilor. Și oricum, cât de departe ai curaj să î­mpingi așa mașină? Și chiar dacă îl ai, la ce bun?

 

În unele situații, este suficient să știi că un Bentley Mulsanne Speed poate să atingă 308 km/h și nu ai nevoie să și încerci să faci asta. Simți că poate și gândul acesta îți dă o liniște interesantă. Pe care o trăiesc și proprietarii de mașini supersport. Bentley nu are nimic de demonstrat nimănui, iar asta este tot ce contează.

 

Prima impresie

Am crezut că nuanța de vopsea este așa cum o vedeți în fotografii, dar lucrurile se schimbă complet după prânz. Păcat că nu ați putut vedea asta!

 

Date tehnice

Motor V8, turbo, benzină – Cilindree 6753 cmc – Putere maximă 537 CP la 4000 rpm – Cuplu maxim 1.100 Nm la 1.750 rpm – Transmisie tracțiune spate, cutie automată cu 8 trepte – L/l/h 5575/1926/1526 mm – Masă proprie 2.685 kg – Portbagaj 410 l – 0–100 km/h 4,9 s – Viteză maximă 305 km/h – Consum 15,0 l/100 km (NEDC) – Emisii CO2 342 g/km – Preț 318.585 de euro pentru exemplarul testat

 

Verdict

Bentley și Rolls-Royce sunt într-o altă ligă atunci când vine vorba despre mașinile pe care le fac și prețurile lor. Nu au termen de comparație, dar înțelegi de ce costă atât de mult după ce le conduci. Ai nevoie de așa ceva? Nu, dar are un rost pe care îl înțelegi abia când mergi cu una.

Adaugă un comentariu