Cel mai sfidător M4 din istorie se arată în lumina reflectoarelor, alături de cea mai sfidătoare berlină bavareză: M3. Iată ce aduc nou modelele de performanță.
Citește și:
Trei modele BMW cu statut de legendă, expuse la Automobile Bavaria Băneasa
BMW pregătește un nou hot hatch, de data asta cu tracțiune față: 128ti
Aceasta este surpriza pe care o pregătește BMW fanilor săi
Au trecut trei luni de când am văzut pentru prima dată noul Seria 4, cu a sa grilă inconfundabilă, acum este momentul să facem cunoștință și cu versiunea sport a acestuia, M4, alături de berlina cu nume legendar M3.
Dacă în cazul lui M4 era normal ca grila verticală să fie prezentă, sedanul de performanță M3 primește același tratament estetic, diferențiindu-se astfel de versiunea de serie largă Seria 3.
Din punct de vedere al dimensiunilor, M3 și M4 Coupe sunt cu 122 mm mai lungi (4.794 mm). M3 este cu 26 mm mai lat ca înainte (1.903 mm), în timp ce M4 Coupe este mai lat cu 17 mm. Ampatamentul a crescut și el, în cazul ambelor versiuni de caroserie, cu 45 mm (2.857 mm).
Sub capotă, atât M3 cât și M4 Coupe primesc unitatea cu șase cilindri în linie, care, în versiune standard, produce 480 CP și 550 Nm. Puterea este transmisă punții spate printr-o transmisie manuală cu șase rapoarte. Ambele modele prezintă cifre similare de performanță: 0-100 km/h în 4,1 secunde și 250 km/h (sau 290 km/h dacă opționala M Driver este bifată).
Pentru cei care vor mai mult, BMW le-a pregătit și versiunea Competition. Atât M3 cât și M4 Competition, dispun de 510 CP și 650 Nm și sunt oferite cu o transmisie automată cu opt trepte M Steptronic și cu roți motrice spate. Accelerația 0-100 km/h este aici bifată în 3,9 secunde.
BMW a anunțat că la anul va adăuga și opțiunea cu tracțiune integrală pentru M3 Competition și M4 Competition, care, la fel ca în cazul lui M5, vor veni cu modurile de rulare 4WD, 4WD Sport și 2WD.
Pe partea de tren de rulare și roți, M3 și M4 Coupe vin cu suspensii adaptive cu amortizoare controlate electronic, cu direcția M, cu un sistem de frânare performant cu două moduri presetate, cu frânele M Compound. Opțional, modelele pot fi echipate și cu frâne ceramice. În versiune standard, M3 și M4 vin echipate cu jante de 18 inci pe puntea spate și 19 inci pe cea din spate, în timp ce versiunile M3 Competition și M4 Coupe Competition primesc jante de 19, respectiv 20 de inci.
Supersportivele de clasă medie primesc în premieră pentru BMW un sistem de control al tracțiunii cu reglaj în 10 trepte. Pe lista de dotări standard în materie de management al comportamentului dinamic se înscrie și sistemul DSC cu funcția M Dynamic Mode. Tot în premieră, BMW introduce sistemul M Drive Professional cu funcțiile M Drift Analyser, M Laptimer și M Traction Control. Acestea sunt disponibile doar în modul de rulare Track și înregistrează performanțele utilizatorului în timpul sesiunilor de circuit.
Pentru cei care vor să exploateze cât mai puternic latura sportivă a acestor două modele pot opta pentru pachetul M Race Track, care scade masa totală a mașinii cu circa 25 de kilograme. În pachet sunt incluse și jantele din aliaj ușor, scaunele sport din fibră de carbon și pachetul de frânare M Carbon.
Odată cu M3 și M4 Coupe, BMW a prezentat și M 1000 RR, prima motocicletă dezvoltată de divizia M de la BMW. Este bazată pe S1000 RR, un model super-sport al mărcii bavareze.