Uzina de la Craiova devine un punct de interes pentru fanii mașinilor distractive. Divizia de performanță a Ovalului Albastru îl aduce aici pe Ford Puma ST. Este primul autoturism construit în România care atinge bariera celor 200 de cai-putere.
Sub capota lui Ford Puma ST se află același propulsor turbo cu trei cilindri care a adus numai zâmbete pe fețele clienților lui Fiesta ST. Capacitatea cilindrică de doar 1,5 litri ascunde un cuplu maxim generos de 320 Nm (disponibil între 2500 și 3500 rpm) și 200 de cai-putere (la 6000 rpm).
Motorul dispune de tehnologia de dezactivare a unui cilindru ajutând la obținerea unor consumuri impresionante pentru o mașină cu valențe sportive (6,9 l/100 km mixt conform WLTP).
Inginerii Ford Performance s-au concentrat pe plăcerea condusului, astfel resursele motorului pot fi gestionate numai prin intermediul unei transmisii manuale cu șase trepte, în timp ce un diferențial mecanic cu alunecare limitată poate fi montat opțional (cu pachetul Performance). De altfel, este primul SUV din segment care dispune de un LSD, opțiune ce funcționează în armonie cu sistemul Torque Vectoring Control și are rolul de a îmbunătăți aderența pe orice suprafață de rulare.
Sprintul 0-100 km/h se desfășoară în doar 6,7 secunde, în timp ce vitezometrul digital (diagonala instrumentar digital: 12,3 inchi) se oprește la valoarea de 220 km/h. Șasiul aduce numeroase îmbunătățiri sportive din care putem enumera o bară de torsiune (mai dură cu 50% față de modelul standard), o bară stabilizatoare de 28 mm, și un set de arcuri cu coeficient de elasticitate variabil.
Direcția noului model sportiv este mai rapidă cu 25%, iar frânele oferă un răspuns mai prompt cu 17% față de ediția standard, mulțumită discurilor cu diametrul de 325 mm pe puntea față, respectiv 271 mm pe puntea spate. De asememea, Ford Puma ST dispune de jante cu diametrul de 19 inchi ce sunt încălțate cu anvelope Michelin Pilot Sport 4S cu dimensiunea 225/40 R19.
Evacuarea crossoverului beneficiază de control activ al supapelor de evacuare pentru un sunet mai sportiv. Chiar și așa, Puma ST este mai silențios decât Fiesta ST cu un decibel.
Ford Performance a implementat patru moduri de condus pentru Puma ST: Normal, Eco, Sport și Track. De asemenea, echiparea pachetului opțional Performance aduce mașinii un sistem Launch Control, ce optimizează plecările rapide de pe loc.
Ford Puma ST primește un nou kit optic cu accente aerodinamice îmbunătățite (vopsite în negru) și poate fi comandat în următoarele nuanțe pentru caroserie: Agate Black, Desert Island Blue, Fantastic Red, Frozen White, Magnetic, precum și Mean Green, culoare special concepută pentru modelul ST.
Oglinzile electrice proiectează emblema Sports-Tuned pe sol în timpul deschiderii portierelor, în timp ce la interior ne captează atenția scaunele sport semnate de Recaro.
În cazul în care vă întrebați, versiunea ST rămâne la fel de practică. Sistemul Ford MegaBox din portbagaj a fost păstrat, astfel, volumul de încărcare se ridică la 456 de litri.
Unitatea media cu ecran de opt inchi rulează sistemul SYNC 3 și beneficiază de control vocal și de aplicațiile Android Auto și Apple CarPlay în standard. Excelentul sistem audio premium semnat de B&O este opțional.
Printre sistemele de asistență putem enumera: asistența pre-coliziune cu frânare activă, asistență activă la parcare, sistemul Cross Traffic Alert cu frânare activă, pilotul automat adaptiv cu recunoașterea indicatoarelor rutiere și sistemul de centrare pe mijlocul benzii de rulare.
Asta e varianta „mini” ST. Adevaratele ST de la ford au motorizare 2.3l Ecoboost si 280 CP