Puma sau leul de munte este un animal nativ din Lumea Nouă. Să vedem cum se conduce mașina construită la uzina Ford din Craiova, ce poartă același nume, aflată acum la a doua generație.
Puma concolor este denumirea științifică a mamiferului carnivor din familia felidelor. Deși este întâlnită doar pe teritoriul continentelor americane, a inspirat dezvoltarea unei mașini sport compacte produsă de Ford Europa din 1997 până în 2002.
Prima generație Puma a fost produsă în aproximativ 133.000 de exemplare și a avut parte de un statut interesant în lumea pasionaților. După 17 ani, numele Puma a renăscut, de data aceasta sub forma unui crossover arătos care avea să ni se arate în premieră anul trecut chiar la uzina din Craiova, într-o după-amiază de iunie. Evenimentul restrâns a avut embargo, așa că nu am avut dreptul să vă povestim chiar îndată despre noua mașină ce avea să fie produsă în România.
A trecut un an de atunci și iată că ne-am întâlnit cu un exemplar identic cu cel văzut în spatele cortinelor. Liniile senzuale ale echipării ST Line X sunt puse în valoare de nuanța Desert Island Blue, iar pachetul exterior cu jante de 19 inchi și spoiler de dimensiuni generoase îți oferă garanția că mașina ta va avea parte de toate privirile. Și acesta este un lucru bun, până când descoperi că anvelopele cu dimensiunea 225/40 R19 nu sunt chiar recomandate pentru străzile noastre peticite.
Sub capotă identificăm noua generație a propulsorului 1.0 EcoBoost. Aceasta dispune de tehnologie mild hybrid, ce oferă o suită de avantaje. Pornirile și opririle motorului sunt mult mai line, consumul a scăzut, iar performanțele sunt mai bune, având o putere maximă de 155 CP și un cuplu de 240 Nm, ceea ce e de-a dreptul impresionant pentru un propulsor cu trei cilindri de mici dimensiuni.
Inginerii Ford au ținut să păstreze caracterul sportiv al primei generații. Fiecare detaliu al conducerii noii generații ne transmite acest lucru. Direcția este precisă, șasiul pare dispus să te distreze în permanență, în timp ce motorul ajunge într-o veselie până la limitare. De asemenea, trebuie menționată existența unei timonerii excelente pentru cutia de viteze cu șase trepte, dar și a unui pedalier minunat.
În același timp, latura practică a fost rezolvată cu ajutorul MegaBox-ului din portbagaj. Oficialii Ford au avut dreptate, Puma chiar este o mașină cu care poți ieși vineri seara în oraș, iar sâmbătă să cari liniștit pachetele cu mobilă.
Prima impresie
Cu o nuanță potrivită, Ford Puma atrage atenția pe străzile din București mai ceva ca o sportivă scumpă. În acest sens, ajută și jantele cu diametrul de 19 inchi, dar vei regreta alegerea lor după prima groapă.
Date tehnice
Motor L3, turbo – Cilindree 999 cmc – Putere max. 155 CP la 6000 rpm – Cuplu max. 240 Nm de la 2500 rpm – Sistem electric starter-generator 48V (16 CP) – Transmisie tracțiune față/cutie manuală cu 6 tr. – L/l/h 4207/1805/1554 mm – Masă proprie 1.280 kg – Portbagaj 406–1.161 l – Rezervor 42 l – 0–100 km/h 9,0 s – Viteză max. 200 km/h – Consum mixt 5,5-5,7 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 126-131 g/km – Preț de la 21.800 de euro (Titanium).
Verdict
Nu avem cum să nu fim mândri de faptul că acest autoturism este produs în uzina de la Craiova. În același timp, este un crossover care oferă multe zâmbete la volan, dar și atunci când îl privești din exterior. Reține din spiritul sportiv al vechii generații Puma.