Mașinile viitorului îți vor da posibilitatea de a nu le conduce, ceea ce înseamnă că trebuie să-ți ocupi altcumva timpul în mașină.
Citește și:
SUV E:Concept prefigurează un viitor model electric Honda
Skoda Slavia este conceptul îndrăzneț al cehilor din acest an
Nissan NRV II: conceptul din 1983 care dispunea de toate dotările unei mașini moderne
Mini a prezentat Vision Urbanaut, un studiu de design menit să ne ajute să ne imaginăm cum anume ar arăta un interior de Mini autonom. Fără să se pună accent acum pe cifre și tehnologii — știm doar că are 4,46 metri lungime —, Vision Urbanaut se concentrează pe viața la interior și cum poate fi aceasta mai plăcută.
Pentru asta, interiorul lui Vision Urbanaut scapă de elementele convenționale și le înlocuiește cu „mobilier’ folosit mai degrabă pentru apartamente: canapea, șezlong, scaun, măsuță. Unele dintre elemente sunt retractabile, crescând astfel ergonomia și polivalența interiorului. Trei funcții descriu cel mai bine intențiile designerilor în direcția creării de noi experiențe în mașină: Daybed, Street Balcony și Cosy Corner.
Prin funcția Daybed, elementele „convenționale’ precum plana de bord, volanul, pedalele, scaunele față se reconfigurează, transformând partea din față într-o canapea-colțar. Pentru o mai bună apropiere cu natura (sau cu mediul înconjurător), parbrizul se ridică — funcție numită sugestiv Street Balcony. Iar Cosy Corner face referire la canapeaua din spate, care prezintă o extensie de tip arcadă, acoperită cu un material special, iluminat (botezat de britanici Loop).
Altfel, creatorii lui Vision Urbanaut au pregătit trei moduri predefinite pentru mașină: Chill, Wanderlust și Vibe.
În modul Chill, Vision Urbanaut se transformă „într-o oază de relaxare urbană’: jocul luminos al arcadei Loop face trimitere la bolțile copacilor, sistemul audio pornește cu muzică ambientală și sunete din natură, iar partea centrală se transformă într-o lampă. La exterior, Vision Urbanaut face trimitere la copaci prin jocuri luminoase — vizibile în jante și în blocurile optice față și spate.
Prin modul Wanderlust, Mini vrea să îmbie la călătorie și explorare: ecranul sistemului de infotainment afișează informații despre punctele de interes turistic din zonă și afișe turistice din anii ’50 și ’60, în timp ce arcada Loop afișează imagini cu peisajele zonei prin care treci. Modul Wanderlust este singurul care poate fi activat și în timp ce mașina rulează, fie condusă de șofer, fie autonom.
În modul Vibe, Mini Vision Urbanaut pune accent pe distracție prin jocuri de lumini și muzică — jantele și blocurile luminoase exterioare afișează jocul egalizatoarelor grafice.